Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Αγία Κλοτίλδη, Βασίλισσα της Γαλλίας. Ημέρα μνήμης: 3 Ιουνίου.

Αγία Κλοτίλδη, Βασίλισσα της Γαλλίας. Ημέρα μνήμης: 3 Ιουνίου.


Η Αγία Κλοτίλδη γεννήθηκε στην πόλη Λυών της Γαλλίας το 474 μ.Χ. Φρόντισε για τη βάπτιση του βασιλέως συζύγου της Κλοδοβίκου και των τέκνων της και αγωνίσθηκε για τη διάδοση του Ευαγγελίου. Η Αγία Κλοτίλδη κοιμήθηκε με ειρήνη, το 545 μ.Χ.


Βασίλισσα των Φράγκων ήταν η Αγία Κλοτίλδη. Τότε, (450-600 μ.Χ.), οι Φράγκοι ήταν Ορθόδοξοι. Ο σύζυγος της, βασιλιάς Κλοδοβίκος (481-511), ήταν ένα αληθινό αγρίμι, και πνευματικά νεκρός. Και όποτε νευρίαζε, ξεσπούσε στη γυναίκα του με τόσο βάρβαρο τρόπο, που ακόμη και οι αξιωματούχοι του, που τον έτρεμαν, αγανακτούσαν!

Και μια ημέρα τόλμησαν και της το είπαν:
- Δεν κάνεις καλά, που τον ανέχεσαι! Δεν έχεις γνώμη; Δεν έχεις θέλησι; Βασίλισσα είσαι! Μίλα, κακομοίρα! Θα σε φάη το θηρίο! Δεν έχεις γνώμη; Δεν έχεις θέλησι;

Απάντησε εκείνη με απλότητα:
- Προσπαθώ να μην έχω δικό μου θέλημα!

Τη ρώτησαν:
- Και πώς τα καταφέρνεις; Εμείς, δούλοι του, σε τέτοιες βάρβαρες ενέργειες του επαναστατούμε! Εσύ βασίλισσα, τί λες τότε στον εαυτό σου;

Τους απάντησε σταθερά:
- Όταν παντρεύθηκα, το θέλημά μου το άφησα στο σπίτι του πατέρα μου. Και πήρα την απόφασι, θέλημά μου να έχω το θέλημα του συζύγου μου. Ότι κι αν είναι!
- Και πώς τα ξεπερνάς κάτι τέτοια;
- Με τη Χάρι του Θεού.
Και, λοιπόν; Ποιό ήταν το αποτέλεσμα;
Μία φώναξε ο Κλοδοβίκος, δύο φώναξε, δέκα φώναξε, και τα έκανε όλα γυαλιά-καρφιά. Μα μπροστά στην πραότητα, στην ηρεμία και στην υπομονή της γυναίκας του, έσπασε. Και μαλάκωσε. Και πίστεψε. Και έγινε καλός Χριστιανός. Και από τότε, δεν έκανε ποτέ πιά τίποτε χωρίς τη γνώμη της. Όχι μόνο σε θέματα οικογενειακά, αλλά και στα κρατικά και στα θέματα πολέμου ακόμη!...
Και όλοι βλέποντας την αλλαγή, απορούσαν, και διερωτώντο:
- Πώς άλλαξαν τα πράγματα; Πώς ήλθαν τα άνω κάτω
Την απάντησι την έδωκε ο Κλοδοβίκος:
- Με κατάκτησε η αγάπη και η υπομονή της γυναίκας μου. Αυτή δεν είναι απλή γυναίκα, είναι Αγία.

Και πράγματι ήταν Αγία η Κλοτίλδη. Και όσο κι αν τη θαύμαζε ο σύζυγός της, εκείνη δεν άλλαξε απέναντί του συμπεριφορά. Τον σεβόταν και τον υπάκουε σε όλα. Και ο Κλοδοβίκος αισθανόταν κοντά της πιο πολύ άνδρας και πιο πολύ βασιλιάς από ό,τι τότε που έκανε τις τρέλλες του. Και την αγαπούσε όλο και πιο βαθειά.

Η μνήμη της εορτάζεται στις 3 Ιουνίου.

Πηγή: Ο Γάμος, Αρχιμανδρίτου Ιωάννου Κωστώφ, σελ. 89-91.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου