Ανώνυμοι Νεομάρτυρες του Νόβγκοροντ της Ρωσίας (+20ος αιώνας).
Ἀναφέρει ὁ Μητρ. Ἀργολίδος Νεκτάριος: «Ἀκούσαμε τελευταῖα ἀπό τόν π. Vladimir Filimonov, ἐφημέριο καί καθηγητή τῆς Ἰατρικῆς στήν Ἁγία Πετρούπολη:
“Στήν περιοχή τοῦ Novgorod κατά τή διάρκεια τῶν διωγμῶν εἶχαν συλληφθῆ καί φυλακιστῆ ἀρκετοί ἱερεῖς, μοναχοί καί λαϊκοί. Σ᾽ ἕνα κελλί τῆς φυλακῆς βρίσκονταν ἕνας ἀρχιερέας, κάποιοι ἱερεῖς καί πιστοί Χριστιανοί. Δέν ἤξεραν πότε θά ὁδηγηθοῦν ὡς “ἐχθροί τοῦ λαοῦ” στό μαρτύριο, ἀλλά ἦταν σίγουροι γι᾽ αὐτό. Ἐπιθυμοῦσαν πολύ νά λειτουργήσουν κρυφά ἐκεῖ στό ὑγρό, σκοτεινό κελλί. Κράτησαν λίγο ἀπ᾽ τό ψωμί τό ὁποῖο τούς ἔδωσαν, κατάφεραν νά βροῦν κι ἐλάχιστο κρασί.





