Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

Δίκαιος Πατριάρχης Νεφθαλείμ. Ημέρα Μνήμης: Κυριακή των Προπατόρων.

Δίκαιος Πατριάρχης Νεφθαλείμ. Ημέρα Μνήμης: Κυριακή των Προπατόρων.


Μνήμη τοῦ Πατριάρχου Νεφθαλείμ, υἱοῦ Ἰακώβ, οὗ ἡ φυλὴ πολὺ πλῆθος.
Ὡς ἔρνος ὄντως Νεφθαλεὶμ ἀνειμένον.
Εἰς πλῆθος αὐτῷ τῆς φυλῆς ἡπλωμένης.

Ο Νεφθαλείμ (Νεφθαλί) ήταν ο έκτος γιος του Ιακώβ και δεύτερος της Βαλλά, δούλης της Ραχήλ (Γένεση 30,6 και 35,23). Γεννήθηκε στη Μεσοποταμία. Το όνομά του στα εβραϊκά σημαίνει "αγώνας" και είναι σχετικό με τα λόγια της Ραχήλ "ο Κύριος με βοήθησε κατά της αδελφής μου και τη νίκησα".

Αδερφός του Νεφθαλείμ από τη Βαλλά ήταν ο Δαν, ενώ από άλλη μάνα, ήταν ο Ρουβήν, ο Ιούδας, ο Συμεών, ο Λευΐ, ο Ισσάχαρ, ο Ζαβουλών, ο Γαδ, ο Ασήρ, ο Ιωσήφ, ο Βενιαμίν και η Δείνα  (Γένεση 29,31-35. 30,1-24. Γένεση 35,22-26. Παραλειπομένων Α' 2,1-2).

O Νεφθαλείμ είχε τέσσερις γιούς, τον Ασιήλ ή Ιασιήλ (Ιαχσεήλ ή Ιαχασιήλ), τον Γωυνί ή Γωνί ή Γαϋνί (Γουνί), τον Ισσάαρ ή Ισσιήρ ή Ιεσέρ και τον Συλλήμ ή Σαλλούρ ή Σελλήμ (Σιλλήμ ή Σαλλούμ) (Γένεση 46,24. Αριθμοί 26,48-49. Α' Παραλειπομένων 7,13).

Ο ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ, Τ'ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΙΩΣΗΦ.

Μαζί με τ' αδέρφια του θέλησαν να σκοτώσουν τον Ιωσήφ στη στη Δωθάν, βόρεια της Συχέμ, και γι' αυτό τον πέταξαν σ' ένα ξεροπήγαδο. Κατόπιν τον πούλησαν στους Μαδιανίτες (Ισμαηλίτες) εμπόρους που πήγαιναν στην Αίγυπτο. Μετά πήραν το χιτώνα του Ιωσήφ, έσφαξαν ένα κατσίκι και τον έβαψαν με το αίμα του. Μετά έστειλαν τον χιτώνα και τον παρουσίασαν στον πατέρα τους, και του μήνυσαν ότι κάποιο άγριο θηρίο τον σκότωσε (Γένεση 37,12-32).

Αργότερα, όταν στη Χαναάν έπεσε πείνα, ο Δαν και ο Νεφθαλείμ συνόδευσαν τα αδέρφια τους στην Αίγυπτο για να αγοράσουν σιτάρι. Άρχοντας στην Αίγυπτο εκείνη την εποχή ήταν ο Ιωσήφ και αυτός προσωπικά πουλούσε το σιτάρι σε όλους τους ξένους. Όταν έφτασαν οι γιοι του Ιακώβ στην Αίγυπτο δεν τον αναγνώρισαν και τον προσκύνησαν ως τη γη. Εκείνος τους αναγνώρισε, δεν τους φανερώθηκε και τούς μίλησε σκληρά. Στη συνέχεια τους κατηγόρησε ότι μπήκαν ως κατάσκοποι στην Αίγυπτο. Τους έβαλε λοιπόν στη φυλακή όλους μαζί για τρεις μέρες. Την τρίτη μέρα τους έδωσε σιτάρι και τους ζήτησε να του φέρουν και το μικρότερο αδερφό τους  (Γένεση κεφ. 42,1-24).

Όταν επέστρεψαν στον πατέρα τους τον Ιακώβ, στη Χαναάν, του διηγήθηκαν όλα όσα είχαν συμβεί στην Αίγυπτο. Ο Ιακώβ βέβαια αρνήθηκε να στείλει στην Αίγυπτο τον Βενιαμίν (Γένεση 42,25-38).

Η πείνα όμως δυνάμωνε στη Χαναάν κι όταν στην οικογένεια του Ιακώβ σώθηκε όλο το σιτάρι, ο Ιακώβ είπε στους γιούς του να ξαναπάνε πάλι στην Αίγυπτο. Ο Ιακώβ παρά τις αντιρρήσεις του να στείλει τον Βενιαμίν με τους αδερφούς του, πείστηκε από τις εγγυήσεις του Ιούδα, ότι θα είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια του.

Οι γιοί του Ιακώβ έφτασαν στην Αίγυπτο και παρουσιάστηκαν στον Ιωσήφ. Όταν ο Ιωσήφ είδε ότι είχαν μαζί τους το Βενιαμίν, τους οδήγησε στο σπίτι του και τους φιλοξένησε.

Τ' αδέρφια του Ιωσήφ κάθισαν απέναντι του κατά σειρά ηλικίας, από τον μεγαλύτερο ως τον μικρότερο. Και έκπληκτοι κοίταζαν ο ένας τον άλλο. Ο Ιωσήφ διέταξε να τους προσφέρουν από τα φαγητά που είχε στο δικό του τραπέζι. Ήπιαν μαζί του και μέθυσαν (Γένεση κεφ. 43).

Ο Ιωσήφ γέμισε τα σακιά των αδερφών του με τρόφιμα και έβαλε χρήματα στο σακί του καθενός. Στο άνοιγμα του σακιού του Βενιαμίν, μαζί με τα χρήματα έβαλε και το ποτήρι μου το ασημένιο. Το πρωί μόλις χάραξε, τους άφησαν να φύγουν. Όταν βγήκαν από την πόλη, αλλά πριν απομακρυνθούν, ο Ιωσήφ έστειλε απόσπασμα να πάει να τους προλάβει και να τους κατηγορήσει ότι πήραν το ποτήρι του.

Οι άντρες του Ιωσήφ τους πρόλαβαν και άρχισαν την έρευνα ξεκινώντας από τον μεγαλύτερο και τέλειωσε με τον νεότερο. Το ποτήρι βρέθηκε στο σακί του Βενιαμίν. Τότε τα αδέρφια του έσκισαν τα ρούχα τους, ξαναφόρτωσαν τα ζώα τους και γύρισαν πίσω στην πόλη (Γένεση κεφ. 44,1-13).

Ο Ιωσήφ ήταν ακόμα στο σπίτι του, όταν έφτασαν εκεί τ' αδέρφια του. Και έπεσαν μπροστά του στο έδαφος. Τότε ο Ιωσήφ τους είπε πως ο άνθρωπος στον οποίο βρέθηκε το ποτήρι, αυτός θα γίνει δούλος του.

Πήρε το λόγο ο Ιούδας και του είπε πως αν γυρίσουν πίσω στον πατέρα τους και δεν είναι μαζί τους ο Βενιαμίν τότε εκείνος θα πεθάνει  (Γένεση κεφ. 44,14-34).

Ο Ιωσήφ δεν μπορούσε πια να συγκρατηθεί και τους φανερώθηκε, ξεσπώντας σ' ένα δυνατό κλάμα. Μετά φίλησε όλους τους αδερφούς του κλαίγοντας (Γένεση κεφ. 45,1-15).

Μετά τον θάνατο του Ιακώβ, ο Δαν και ο Νεφθαλείμ μαζί με τ' αδέρφια τους, φοβήθηκαν μήπως ο Ιωσήφ τους φερθεί εχθρικά και τους ανταποδώσει το κακό που του είχαν κάνει. Γι' αυτό πήγαν στον Ιωσήφ, έπεσαν μπροστά του και τον παρακάλεσαν να τους συγχωρήσει. Του υπενθύμισαν το μήνυμα του πατέρα τους να συγχωρήσει την αμαρτία των αδερφών του και την ανομία τους για το μεγάλο κακό που του έκαναν. Όταν ο Ιωσήφ άκουσε αυτά τα λόγια έκλαψε και τους καθησύχασε (Γένεση 50,15-21).


ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ.

Όταν ο Ιακώβ πήγε στην Αίγυπτο να συναντήσει τον Ιωσήφ, ο Νεφθαλείμ είχε τέσσερις γιούς, τον Ασιήλ ή Ιασιήλ (Ιαχσεήλ ή Ιαχασιήλ), τον Γωυνί ή Γωνί ή Γαϋνί (Γουνί), τον Ισσάαρ ή Ισσιήρ ή Ιεσέρ και τον Συλλήμ ή Σαλλούρ ή Σελλήμ (Σιλλήμ ή Σαλλούμ) (Γένεση 46,24. Αριθμοί 26,48-49. Α' Παραλειπομένων 7,13). Εκεί πέθανε και τάφηκε.

Όταν ο Ιακώβ, λίγο πριν το θάνατό του, είχε καλέσει τα παιδιά του για να τους ευλογήσει και να τους αναγγείλει τι θα συνέβαινε στο μέλλον, προφήτευσε ότι από τα εδάφη που θα κατοικήσει η φυλή του Νεφθαλείμ, θα προκύψουν ωραία βλαστάρια με ωραίους καρπούς (Γένεση 49,21). Ο Μωυσής λίγο πριν πεθάνει, είπε προφητικά για τη φυλή Νεφθαλείμ, ότι είναι γεμάτη από τις ευλογίες του Κυρίου και ότι πάρει ως κληρονομιά τις περιοχές προς τη θάλασσα και προς το νότο (Δευτερονόμιο 33,23). Ο Ιησούς Χριστός κατοίκησε στα όρια της φυλής Νεφθαλείμ και έτσι εκπληρώθηκε η σχετική προφητεία του Ησαΐα (Ησαΐας 9,1-2 ή 8,23, Ματθαίος 4,14-16).

Οι απόγονοι του Νεφθαλείμ κατά την έξοδο των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο αποτέλεσαν τη φυλή Νεφθαλείμ, η οποία απαριθμούσε 53.400 άντρες (Αριθμοί 1,42-43. 2,30). Λίγο πριν την είσοδο των Ισραηλιτών στη γη Χαναάν, στην πεδιάδα Μωάβ, η φυλή απαριθμούσε 40.300 άντρες (Αριθμοί 26,50).

Το όνομά του αναφέρεται στους γενεαλογικούς πίνακες στο βιβλίο των Παραλειπομένων (Α' Παραλειπομένων 2,1-2). Ο Νεφθαλείμ εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία την Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως (Κυριακή των Προπατόρων).

Η ΦΥΛΗ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ (ΝΕΦΘΑΛΙ).

Η ΦΥΛΗ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΩΥΣΗ.

Η φυλή Νεφθαλείμ, μετά την Έξοδο από την Αίγυπτο, κατά την καταμέτρησή της στο Σινά απαριθμούσε 53.400 πολεμιστές (Αριθμοί 1,42-43. 2,30). Λίγο πριν την είσοδο των Ισραηλιτών στη γη Χαναάν, στην πεδιάδα Μωάβ, η φυλή απαριθμούσε 40.300 (Αριθμοί 26,50). Χάρτης C2,3.

Σύμφωνα με την εντολή του Κυρίου, η φυλή Νεφθαλείμ στρατοπέδευε βόρεια της Σκηνής του Μαρτυρίου, μεταξύ των φυλών Δαν και Ασήρ, γύρω από τη σημαία και τα εμβλήματα της φυλής τους. Αρχηγός της φυλής Νεφθαλείμ την εποχή του Μωυσή, ήταν ο Αχιρέ, γιος του Αϊνάν (Αριθμοί 2,29-30). Οι φυλές Ασήρ και Νεφθαλείμ, ήταν κάτω από την αρχηγία της φυλής Δαν, με συνολικό αριθμό 157.600 πολεμιστές. Πάντα κατά την αναχώρηση από κάποιο μέρος αυτές οι τρεις φυλές ακολουθούσαν τέταρτες και τελευταίες (Αριθμοί 2,31).

Ο Μωυσής είχε δώσει ευλογίες και κατάρες στους Ισραηλίτες, για την πιστή τήρηση των εντολών του Κυρίου. Έτσι ο Μωυσής προέτρεψε τους Ισραηλίτες, όταν θα μπουν στη Χαναάν, οι φυλές Ρουβήν, Γαδ, Ασήρ, Ζαβουλών, Δαν και Νεφθαλείμ, θα περάσουν τελευταίες τον Ιορδάνη και θα σταθούν στο όρος Εβάλ (Γαιβάλ) για να απαγγείλουν, μέσω των Λευιτών, τις κατάρες για την ανυπακοή στο νόμο (Δευτερονόμιο 11,26-32. 27,11-14).

Όταν ο Ιακώβ, λίγο πριν το θάνατό του, είχε καλέσει τα παιδιά του για να τους ευλογήσει και να τους αναγγείλει τι θα συνέβαινε στο μέλλον,προφήτευσε ότι από τα εδάφη που θα κατοικήσει η φυλή του Νεφθαλείμ, θα προκύψουν ωραία βλαστάρια με ωραίους καρπούς (Γένεση 49,21). Ο Μωυσής λίγο πριν πεθάνει, είπε προφητικά για τη φυλή Νεφθαλείμ, ότι είναι γεμάτη από τις ευλογίες του Κυρίου και ότι πάρει ως κληρονομιά τις περιοχές προς τη θάλασσα και προς το νότο (Δευτερονόμιο 33,23).

 ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ ΚΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΧΑΝΑΑΝ.

Όταν έγινε η διανομή της Χαναάν, ο έκτος κλήρος έπεσε στη φυλή Νεφθαλείμ (Νεφθαλί) (Ιησούς του Ναυή 19,32). Στη γη της Επαγγελίας κατοίκησε σε εύφορη περιοχή της Παλαιστίνης, βορειοδυτικά της λίμνης Γενησαρέτ. Τα όρια της φυλής Νεφθαλείμ (Νεφθαλί) ξεκινούσαν από τις πόλεις Μοολάμ, Μωλά, Βεσεμίν, Αρμέ, Ναβόκ, Ιεφθαμαί έως τη Δωδάμ και κατέληγαν στον Ιορδάνη ποταμό. Έπειτα πήγαιναν δυτικά ως την Ενάθ και το Θαβώρ και έφταναν έως την Ιακανά. Νότια συνόρευε με τη φυλή Ζαβουλών, δυτικά με τη φυλή Ασήρ, ανατολικά με τον Ιορδάνη ποταμό (Ιησούς του Ναυή 19,32-34). Οι κυριότερες πόλεις της φυλής Νεφθαλείμ ήταν η Ασώρ, η Κάδης (Κάδες), η Μαρών, η Κιννέρεθ, η Αρμαΐθ, η Δακέθ και η Ωμαθά.

Η φυλή του Νεφθαλί (Νεφθαλείμ) κατά την εγκατάστασή της στη γη Χαναάν, δεν εξολόθρευσε τους Χαναναίους που κατοικούσαν στις πόλεις Βαιθσαμύς και Βαιθανάθ, οι οποίοι ζούσαν ως φόρου υποτελείς ανάμεσα στους Ισραηλίτες (Κριταί 1,33).

Η ΦΥΛΗ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΚΡΙΤΩΝ.

Η ΦΥΛΗ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΔΕΒΒΩΡΑΣ.

Όταν η Δεββώρα και ο Βαράκ, εκστράτευσαν εναντίον του Σισάρα, αρχιστράτηγου του Ιαβίν, βασιλιά των Χαναναίων, πήραν μαζί τους δέκα χιλιάδες άντρες από τις φυλές Νεφθαλί και Ζαβουλών και στρατοπέδευσαν στο όρος Θαβώρ. Ο Σισάρα και ο στρατός του, όταν αντίκρυσαν το στρατό του Βαράκ, είχαν τρομάξει τόσο, ώστε το έβαλαν στα πόδια. Αλλά ο Βαράκ καταδίωξε τις άμαξες και το στρατό του ως την Αρισώθ και κατέσφαξε όλους τους στρατιώτες του Σισάρα (Κριτές 4,4-16). Στον ύμνο της Δεββώρας και του Βαράκ αναφέρεται, ότι εκτός από τις φυλές Ζαβουλών και Νεφθαλί, ακολούθησαν κι άλλοι το Βαράκ, όπως οι Ισραηλίτες από τις φυλές Εφραίμ και Βενιαμίν, καθώς επίσης και η πατριά του Μαχίρ από τη φυλή Μανασσή. Από τη φυλή Ζαβουλών ακολούθησαν όσοι μπορούσαν να γράψουν, για να ιστορήσουν τα γεγονότα. Από τη φυλή Ισσάχαρ ακολούθησαν οι αρχηγοί. Οι υπόλοιπες φυλές δεν έλαβαν μέρος για διάφορους λόγους (Κριτές 5,13-18). Μετά τη μάχη οι άντρες των φυλών Ζαβουλών και Νεφθαλί δεν πήραν λάφυρα από τους νεκρούς (Κριτές 5,19).

Η ΦΥΛΗ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΓΕΔΕΩΝ.

Την εποχή των Κριτών οι Μαδιανίτες, οι Αμαληκίτες και οι νομάδες της Ανατολής πέρασαν τον Ιορδάνη και στρατοπέδευσαν στην πεδιάδα Ιεζραέλ. Ο Κριτής Γεδεών κάλεσε τους άντρες της πατριάς του πατέρα του και τους άνδρες από τις φυλές Μανασσή, Ασήρ, Ζαβουλών και Νεφθαλί, να τον ακολουθήσουν σε πόλεμο κατά των Μαδιανιτών (Κριτές 6,33-35).

Το στρατόπεδο του Γεδεών ήταν κοντά στην πηγή Αράδ, στο όρος Γαλαάδ, ενώ το στρατόπεδο των Μαδιανιτών ήταν σε χαμηλότερο σημείο και βρισκόταν βόρεια στην πεδιάδα (Κριτές 7,1). Ο Γεδεών από τους 32.000 που τον ακολούθησαν, κράτησε με εντολή του Κυρίου, μόνο τους τριακόσιους (Κριτές 7,2-8). Αφού κατασκόπευσε το στρατόπεδο των Μαδιανιτών, μοίρασε τους τριακόσιους άντρες του σε τρία μέρη και έδωσε στον καθένα από μία σάλπιγγα και μία άδεια στάμνα, με μια λαμπάδα μέσα. Μετά τους είπε, ότι θα κάνει αυτός θα κάνουν κι αυτοί (Κριτές 7,15-18).

Λίγο αργότερα ο Γεδεών και οι εκατό άντρες του έφτασαν στην άκρη του στρατοπέδου των Μαδιανιτών, την ώρα που είχαν αλλάξει οι φρουροί. Σάλπισαν τότε με τις σάλπιγγες κι έσπασαν τις στάμνες που κρατούσαν στα χέρια τους. Αμέσως σάλπισαν και οι άλλοι διακόσιοι που ήταν γύρω από το στρατόπεδο και φώναζαν: «Για τον Κύριο και το Γεδεών». Οι Μαδιανίτες νόμιζαν ότι είχαν περικυκλωθεί, φώναζαν και τράπηκαν σε φυγή πανικόβλητοι. Άρχισαν τότε ο ένας να στρέφει το ξίφος του εναντίον του άλλου και ν' αλληλοσκοτώνονται. Όσοι από τους Μαδιανίτες γλίτωσαν, έφυγαν πανικόβλητοι προς τα γύρω μέρη (Κριτές 7,19-23).

Τότε ο Γεδεών κάλεσε τους Ισραηλίτες των φυλών Νεφθαλί, Ασήρ και Μανασσή για να καταδιώξουν τους Μαδιανίτες.  Μετά έστειλε αγγελιοφόρους στη φυλή Εφραίμ για να αποκλείσει τους Μαδιανίτες και να μη διαφύγουν προς τη Βαιθηρά και τον Ιορδάνη.

Έτσι οι άνδρες της φυλής Εφραίμ έπιασαν τα περάσματα του Ιορδάνη και συνέλαβαν αιχμαλώτους τους δύο αρχηγούς των Μαδιανιτών, τον Ωρήβ και τον Ζηβ, τους οποίους και σκότωσαν (Κριτές 7,23-25).

 Η ΦΥΛΗ ΝΕΦΘΑΛΕΙΜ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ.

Μετά το θάνατο του Σαούλ, όταν ο Δαβίδ εγκαταστάθηκε στη Χεβρών, καθημερινά πήγαιναν πολεμιστές απ' όλες τις φυλές του Ισραήλ, οι οποίοι ενώθηκαν με το στρατό του Δαβίδ και αποδέχτηκαν το βασιλικό του αξίωμα.Από τη φυλή του Νεφθαλί ήταν 1000 αρχηγοί και μαζί μ' αυτούς ήταν 37.000 άνδρες, οι οποίοι έφεραν μεγάλες ασπίδες και δόρατα (Α' Παραλειπομένων 12,24. 12,35).

Στα τέλη της βασιλείας του Δαβίδ, ο αρχιστράτηγος Ιωάβ μαζί με άλλους αξιωματούχους, απέγραψαν το λαό, όπως ζήτησε ο Δαβίδ. Έτσι αφού πέρασαν απ' όλες τις φυλές του Ισραήλ, κατά την απογραφή βρέθηκαν 800.000 μάχιμοι άνδρες από τις άλλες φυλές του Ισραήλ και 500.000 άνδρες από τη φυλή του Ιούδα  (Β' Βασιλειών 24,5-9), ενώ σύμφωνα με το βιβλίο των Παραλειπομένων Α' κατά την καταμέτρηση βρέθηκαν 1.100.000 άνδρες ικανοί να κρατήσουν όπλο, ενώ οι άνδρες της φυλής Ιούδα ήταν 470.000 άνδρες (Α' Παραλειπομένων 21,5-6).

Ο Αχιμαάς ήταν ένας από τους δώδεκα διοικητές επαρχιών, που είχε ορίσει ο Σολομώντας, για να εφοδιάζουν με τρόφιμα το βασιλιά και τον οίκο του. Ο Αχιμαάς ήταν σύζυγος της Βασεμμάθ, κόρης του Σολομώντα και είχε στη δικαιοδοσία του την περιοχή της φυλής Νεφθαλί (Γ' Βασιλειών 4,7. 4,15).

Από τη φυλή Νεφθαλείμ κατάγονταν η μητέρα του Χιράμ, του σοφού τεχνίτη που έστειλε ο Χιράμ, βασιλιάς της Τύρου, στον Σολομώντα για να επεξεργαστεί το χαλκό, τα μέταλλα και τα υφάσματα του Ναού των Ιεροσολύμων. Αλλού αναφέρεται ότι κατάγονταν από τη φυλή Δαν (Γ' Βασιλέων 7,2. Β' Παραλειπομένων 2,13-14).

Όταν βασίλευε ο Ασά στον Ιούδα, επειδή ο Βαασά, βασιλιάς του Ισραήλ, εκστράτευσε  εναντίον του βασιλείου του Ιούδα και οχύρωσε τη Ραμά, έτσι ώστε κανένας από τους κατοίκους του Ιούδα να μη μπορεί να κυκλοφορήσει ελεύθερα από την πλευρά αυτή. Τότε ο Ασά πήρε όλο το ασήμι και το χρυσάφι που υπήρχε στα θησαυροφυλάκια του ναού του Κυρίου και του βασιλικού ανακτόρου και τα έστειλε με τους δούλους του στη Δαμασκό, στο βασιλιά της Συρίας γιο του Άδερ, που ήταν γιος του Ταβερεμμάν και εγγονός του Αζίν, με το μήνυμα να συνάψουν συμφωνία οι δυο τους, έτσι ώστε να διαλύσει τη συμμαχία του με το Βαασά, βασιλιά του Ισραήλ, για ν' αποσύρει το στρατό του από την περιοχή του Ιούδα.

Ο Άδερ δέχτηκε την πρόταση του βασιλιά Ασά κι έστειλε τους στρατηγούς του εναντίον των πόλεων του Ισραήλ. Αυτοί χτύπησαν την Αϊών (Αΐν), τη Δαν, την Αβελμαΐν (Αβελμαά), όλη την περιοχή της Γεννησαρέτ και όλη την περιοχή της φυλής Νεφθαλί. Όταν το έμαθε ο Βαασά σταμάτησε να οχυρώνει τη Ραμά και επέστρεψε στην πόλη Θερσά (Γ' Βασιλέων 15,16-22. Β' Παραλειπομένων 16,1-6).

Ο Ιησούς Χριστός κατοίκησε κοντά στη Νεφθαλείμ και έτσι εκπληρώθηκε η σχετική προφητεία του Ησαΐα (Ησαΐας 9,1-2 ή 8,23, Ματθαίος 4,14-16).

Πηγή: http://www.orthodoxoiorizontes.mysch.gr/Agiologia/Palaia_Diathikh/Patriarxes/Patriarxhs_Nefthaleim.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου