Τα πτώματα των αιρετικών και των αλλόθρησκων και τα Ιερά Λείψανα της Εκκλησίας μας.
Τις διαφορές ανάμεσα στα Ιερά Λείψανα Αγίων της Εκκλησίας μας και τα πτώματα μοναχών άλλων θρησκειών αναλύει μέσω ανακοίνωσης η Μητρόπολη Πειραιώς με αφορμή σχετική είδηση για την εκταφή ενός βουδιστή.
Η ανακοίνωση αναφέρει:
Ο πνευματικά άνυδρος δυτικός κόσμος προσπαθεί να γεμίσει τα τρομερά ψυχικά κενά του με τη νόθο πνευματικότητα της Άπω Ανατολής. Με τα διδάγματα και τις πρακτικές των εναπομεινάντων συγχρόνων ανατολικών ειδωλολατρικών θρησκευμάτων και κυρίως του Ινδουισμού και του Βουδισμού. Οι πρώτες επαφές των δυτικών με τα ανατολικά θρησκεύματα έγιναν κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας, κυρίως των Άγγλων στην ινδική χερσόνησο, (16ος - 17ος αιώνας). Από δε τα τέλη του 19ου αιώνα παρατηρούμε μια αθρόα εισβολή τους στην Αμερική και την Ευρώπη και μια άνευ προηγουμένου αποδοχή τους από τους δυτικούς. Δεν θα πρέπει επίσης να παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι δοξασίες των ανατολικών θρησκευμάτων και η ανατολική «πνευματικότητα» αποτέλεσε τη ιδεολογική μήτρα του συγχρόνου αποκρυφιστικού πλέγματος της λεγομένης «Νέας Εποχής». Όπως είναι γνωστό, τόσο η Θεοσοφία, όσο και οι άλλες αποκρυφιστικές οργανώσεις προήλθαν από την «πνευματικότητα» της Άπω Ανατολής και συστηματοποίησαν το πνευματιστικό και αποκρυφιστικό κίνημα της «Νέας Εποχής».
Στη χώρα μας η κατάσταση είναι εξ’ ίσου τραγική. Οι πρακτικές, η διδασκαλία και γενικά η «πνευματικότητα» των ανατολικών θρησκευμάτων έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής ενός σημαντικού μέρους του ελληνικού λαού. Η αστρολογία, η μαντική, η γιόγκα, ο διαλογισμός, οι πολεμικές τέχνες, η ειμαρμένη, η διατροφή, οι «εναλλακτικές θεραπείες», η κρυσταλλοθεραπεία, η αλατοθεραπεία, το ρέϊκι κ.α. έχουν εξαπλωθεί παντού. Μέχρι στιγμής έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν περισσότερα από τέσσερα βουδιστικά «μοναστήρια», ενώ παράλληλα συνεχώς ξεφυτρώνουν, σαν τα μανιτάρια, ένα πλήθος ινδουιστικών και βουδιστικών θρησκευτικών κοινοτήτων όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις.
Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από δημοσίευμα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για ένα δήθεν «θαυμαστό» φαινόμενο. Ξέθαψαν έναν βουδιστή μοναχό δύο μήνες μετά τον θάνατό του και βρήκαν τη σορό του άφθαρτη και χαμογελαστή. Σύμφωνα με την ειδησεογραφία: «Απίστευτες εικόνες έρχονται από την Ταϋλάνδη με «πρωταγωνιστή» το χαμογελαστό… σκήνωμα ενός βουδιστή μοναχού! Ο μοναχός LuangPhonPian πέθανε στις 16 Νοεμβρίου 2017 στην Μπανγκόγκ, σε ηλικία 92 ετών. Με καταγωγή από την Καμπότζη, ο Pian πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του υπηρετώντας ως ένας από τους πιο γνωστούς βουδιστές γκουρού στο Lopburi, της κεντρικής Ταϋλάνδης. Όταν πέθανε, η σορός του επιστράφηκε για την ταφή του στον ναό, όπου υπηρέτησε. Αυτήν την εβδομάδα οι ακόλουθοί του έβγαλαν το σώμα του από το φέρετρο, μέρος του παραδοσιακού βουδιστικού τελετουργικού. Ωστόσο, έμειναν έκπληκτοι όταν ανακάλυψαν ότι το σώμα του ήταν σχεδόν άθικτο και να έχει ένα «χαμόγελο» στο πρόσωπό του» (Εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, 21-1-2018). Συνεχίζει το δημοσίευμα, ότι «Η γαλήνια κατάσταση του Pian περιγράφηκε ως ένα δείγμα ότι ο μοναχός έφτασε στην πραγματική κατάσταση της νιρβάνα. Στον αρχέγονο Βουδισμό, η νιρβάνα ισοδυναμούσε κυρίως με την εκμηδένιση και την εξαφάνιση του πόνου (ντούχκα) που είναι συνδεδεμένος με την επίγεια ζωή των αισθητών αντιλήψεων, της επιθυμίας (κάμα) και της δίψας (τρίσνα) της εμπειρίας. Ο βουδισμός μαχαγιάνα θεωρεί τη νιρβάνα ως μια απόλυτη κατάσταση, στην οποία το αρχέγονο φως της Συνείδησης (πραμπασβάρα - τσίττα) μοιάζει να έχει προέλθει από το κενό (σούνια), πέρα από τη διαφοροποίηση του είναι και του μη είναι. Η νιρβάνα αποτελεί το αποκορύφωμα του διαλογισμού και θεωρείται μια αρκετά αφηρημένη και αμφίσημη έννοια, για την οποία οι βουδιστές του ρεύματος μαχαγιάνα πρεσβεύουν ότι γίνεται κατανοητή μόνο όταν βιωθεί».
Δεν είναι η πρώτη φορά που προβάλλονται τέτοια δήθεν «θαυμαστά» φαινόμενα από τη μυστηριώδη Άπω Ανατολή. Πριν από λίγα χρόνια ξέθαψαν άλλον βουδιστή μοναχό, ο οποίος είχε πεθάνει το 1927 και βρήκαν άφθαρτη τη σορό του. Άλλη είδηση αναφέρει ότι Ινδουιστής γιόγκι δεν έφαγε επί 70 χρόνια, κ.ο.κ. Το αξιοπερίεργο είναι ότι όλα αυτά προβάλλονται με έμφαση και προκαλούν το θαυμασμό των δυτικών. Δεν είναι άσχετη βεβαίως η προβολή τους με τον σύγχρονο οικουμενιστικό και πανθρησκειακό οίστρο, για να πεισθούν οι πάντες ότι θαύματα δεν γίνονται μόνον στον Χριστιανισμό, αλλά και στις άλλες θρησκείες. Ότι δήθεν «όλες οι θρησκείες είναι καλές» και «όλες οδηγούν στο Θεό, με διαφορετικούς δρόμους και τρόπους». Ότι άφθαρτα λείψανα δεν έχει μόνον ο Χριστιανισμός, αλλά και οι άλλες θρησκείες και μάλιστα προβάλλονται τα λείψανα των απωανατολικών ως ασύγκριτα καλλίτερα διατηρημένα, τα οποία και «χαμογελούν», όπως το προαναφερόμενο.
Κατ’ αρχήν θα πρέπει να παρατηρήσουμε πως μουμιοποιημένα πτώματα νεκρών απαντώνται σε όλες τις εποχές, σε πολλούς λαούς και σε όλες τις θρησκείες. Στην Αίγυπτο λ.χ. ανακαλύπτονται συνεχώς χιλιάδες μούμιες. Το ίδιο και στην λατινική Αμερική. Στο Μουσείο της πόλης Guanajuato στο Μεξικό, διατηρούνται περισσότερα από εκατό μουμιοποιημένα ανθρώπινα πτώματα, τα οποία μεταφέρθηκαν εκεί ύστερα από εκταφή από το παρακείμενο νεκροταφείο. Σε πολλές από τις μούμιες του μουσείου αυτού η διατήρηση των πτωμάτων είναι αξιοθαύμαστη.
Το φαινόμενο των άφθαρτων σωμάτων των εκτός της Εκκλησίας νεκρών μπορεί να εξηγηθεί με δύο κυρίως τρόπους. Πρώτον με φυσικό τρόπο, όταν υφίστανται οι κατάλληλες προϋποθέσεις, που είναι απαραίτητες για την παρεμπόδιση, ή τη επιβράδυνση της διαδικασίας της αποσυνθέσεως. Τέτοιες είναι ο τρόπος ταφής, η σύσταση του χώματος, η έλλειψη οξυγόνου, η έλλειψη βακτηριδίων, οι κλιματολογικές συνθήκες, κ.α. Για παράδειγμα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη ανακαλύφθηκαν μούμιες εκατοντάδων, ή και χιλιάδων ετών, ανθρώπων εξ’ αιτίας του αλκαλικού εδάφους των βαλτοτόπων των περιοχών αυτών. Στα υψίπεδα της Νοτίου και Κεντρικής Αμερικής ανακαλύφθηκαν θαυμάσια διατηρημένες μούμιες, λόγω του μικροκλίματος, των χαμηλών θερμοκρασιών και της έλλειψης επαρκούς οξυγόνου.
Εκτός από τον φυσικό υπάρχει και ο τεχνητός τρόπος μουμιοποίησης, η λεγόμενη ταρίχευση των νεκρών. Από τα πανάρχαια χρόνια ανακαλύφτηκαν τρόποι ταρίχευσης, όπως στην Αίγυπτο, όπου ταριχεύονταν οι νεκροί, επειδή οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν πως η ζωή συνεχίζεται και μετά τον θάνατο, γι’ αυτό και θεωρούσαν αναγκαία τη διατήρηση του σώματος, της κατοικίας της ψυχής. Ταρίχευση γίνεται και στις μέρες μας. Είναι γνωστή σε όλους η μούμια του Λένιν στη Μόσχα, η οποία διατηρείται θαυμάσια εδώ και σχεδόν έναν αιώνα.
Στην περίπτωση λοιπόν των αφθάρτων σορών των βουδιστών θα πρέπει να συμβαίνει ένα από τα δύο. Ή η φυσική μουμιοποίηση, ή η τεχνητή. Η δεύτερη είναι πιο πιθανή, για να φανεί η δήθεν «αγιότητα» των βουδιστών και να αναδειχτεί ο Βουδισμός ως «αληθινή» θρησκεία, (ή μάλλον θεία φιλοσοφία και σύστημα ζωής).
Αλλά δεν θα μπορούσαμε να αποκλείσουμε και την δαιμονική ενέργεια, η οποία μπορεί να κάμει «θαύματα». Τα θρησκεύματα της ανατολής είναι ειδωλολατρικά και ως εκ τούτου δαιμονικά. Ο διάβολος, σε συνεργασία με τους λάτρεις του, προσπαθεί να μιμηθεί τον Θεό και να «θαυματουργήσει». Εξ’ άλλου τα διάφορα πνευματιστικά φαινόμενα και η μαγεία δεν είναι τίποτε άλλο από ψεύτικα θαύματα, έργα του διαβόλου. Εν προκειμένω, πιθανότατα να πρόκειται για τέτοιου είδους «θαύμα».
Πέραν αυτών εκείνο που πρέπει επισημάνουμε και μάλιστα με έμφαση είναι η ουσιώδης διαφορά που υπάρχει μεταξύ των Ιερών Λείψανων και μάλιστα των αφθάρτων σκηνωμάτων των Αγίων της Εκκλησίας μας, όπως του Αγίου Σπυρίδωνος, του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω, του Αγίου Γερασίμου στην Κεφαλονιά, του Αγίου Σάββα κ.α. και αυτών των αιρετικών και των αλλοθρήσκων. Τα άφθαρτα σκηνώματα των Αγίων μας είναι αποτέλεσμα πραγματικού θαύματος, διότι έχει αποδειχθεί πως ουδεμία ποτέ ανθρώπινη επέμβαση έγινε για την ταρίχευσή τους. Το σπουδαιότερο απ’ όλα είναι ότι αυτά ευωδιάζουν (τα περισσότερα), και θαυματουργούν, ενώ αντίθετα τα των αιρετικών και αλλοθρήσκων είναι αδύνατον να θαυματουργήσουν. Και τούτο διότι οι άγιοι ως μέλη Χριστού, έχουν καταστεί φορείς των Ακτίστων Ενεργειών του Θεού.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε για πολλοστή φορά την προσοχή των πιστών μας, να μην δίνουν σημασία σε κάτι τέτοιες ειδήσεις, οι οποίες, ειρήσθω, μπορεί να είναι και σε πολλές περιπτώσεις, κατασκευασμένες. Να έχουν υπόψη τους πως ο σύγχρονος οικουμενιστικός θρησκευτικός συγκρητισμός μεταχειρίζεται κάθε τρόπο και μέσον, προκείμενου να εδραιώσει και να προωθήσει τους στόχους του, που είναι η δημιουργία της Πανθρησκείας. Να μένουν εδραίοι στην μόνη σώζουσα και αδιάφθορη Ορθόδοξη Πίστη. Να μείνουν μακριά από τις πρακτικές της ανατολικής «πνευματικότητας» (αστρολογία, γιόγκα, διαλογισμό, δεισιδαιμονίες, μαντικές, μαγείες, κλπ). Διότι δεν μπορούμε να υπηρετούμε δύο κυρίους, όπως μας διαβεβαίωσε ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός (Ματθ.6,24). Οι σύγχρονες προκλήσεις είναι μεγάλες και οι παγίδες πολύ καλά στημένες, για να μας αποσπάσουν από τη χάρη του αληθινού Τριαδικού Θεού, την σωστική αγκαλιά της Εκκλησίας μας και να μας προσδέσουν με τις νοητές αλυσίδες του αποκρυφισμού στη δουλεία του «απ’ αρχής ανθρωποκτόνου» (Ιωάν.8,44).
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών.
*Φωτογραφία: Από την εκταφή του βουδιστή μοναχού πριν από μερικούς μήνες.
Τις διαφορές ανάμεσα στα Ιερά Λείψανα Αγίων της Εκκλησίας μας και τα πτώματα μοναχών άλλων θρησκειών αναλύει μέσω ανακοίνωσης η Μητρόπολη Πειραιώς με αφορμή σχετική είδηση για την εκταφή ενός βουδιστή.
Η ανακοίνωση αναφέρει:
Ο πνευματικά άνυδρος δυτικός κόσμος προσπαθεί να γεμίσει τα τρομερά ψυχικά κενά του με τη νόθο πνευματικότητα της Άπω Ανατολής. Με τα διδάγματα και τις πρακτικές των εναπομεινάντων συγχρόνων ανατολικών ειδωλολατρικών θρησκευμάτων και κυρίως του Ινδουισμού και του Βουδισμού. Οι πρώτες επαφές των δυτικών με τα ανατολικά θρησκεύματα έγιναν κατά την περίοδο της αποικιοκρατίας, κυρίως των Άγγλων στην ινδική χερσόνησο, (16ος - 17ος αιώνας). Από δε τα τέλη του 19ου αιώνα παρατηρούμε μια αθρόα εισβολή τους στην Αμερική και την Ευρώπη και μια άνευ προηγουμένου αποδοχή τους από τους δυτικούς. Δεν θα πρέπει επίσης να παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι δοξασίες των ανατολικών θρησκευμάτων και η ανατολική «πνευματικότητα» αποτέλεσε τη ιδεολογική μήτρα του συγχρόνου αποκρυφιστικού πλέγματος της λεγομένης «Νέας Εποχής». Όπως είναι γνωστό, τόσο η Θεοσοφία, όσο και οι άλλες αποκρυφιστικές οργανώσεις προήλθαν από την «πνευματικότητα» της Άπω Ανατολής και συστηματοποίησαν το πνευματιστικό και αποκρυφιστικό κίνημα της «Νέας Εποχής».
Στη χώρα μας η κατάσταση είναι εξ’ ίσου τραγική. Οι πρακτικές, η διδασκαλία και γενικά η «πνευματικότητα» των ανατολικών θρησκευμάτων έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής ενός σημαντικού μέρους του ελληνικού λαού. Η αστρολογία, η μαντική, η γιόγκα, ο διαλογισμός, οι πολεμικές τέχνες, η ειμαρμένη, η διατροφή, οι «εναλλακτικές θεραπείες», η κρυσταλλοθεραπεία, η αλατοθεραπεία, το ρέϊκι κ.α. έχουν εξαπλωθεί παντού. Μέχρι στιγμής έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν περισσότερα από τέσσερα βουδιστικά «μοναστήρια», ενώ παράλληλα συνεχώς ξεφυτρώνουν, σαν τα μανιτάρια, ένα πλήθος ινδουιστικών και βουδιστικών θρησκευτικών κοινοτήτων όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις.
Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από δημοσίευμα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για ένα δήθεν «θαυμαστό» φαινόμενο. Ξέθαψαν έναν βουδιστή μοναχό δύο μήνες μετά τον θάνατό του και βρήκαν τη σορό του άφθαρτη και χαμογελαστή. Σύμφωνα με την ειδησεογραφία: «Απίστευτες εικόνες έρχονται από την Ταϋλάνδη με «πρωταγωνιστή» το χαμογελαστό… σκήνωμα ενός βουδιστή μοναχού! Ο μοναχός LuangPhonPian πέθανε στις 16 Νοεμβρίου 2017 στην Μπανγκόγκ, σε ηλικία 92 ετών. Με καταγωγή από την Καμπότζη, ο Pian πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του υπηρετώντας ως ένας από τους πιο γνωστούς βουδιστές γκουρού στο Lopburi, της κεντρικής Ταϋλάνδης. Όταν πέθανε, η σορός του επιστράφηκε για την ταφή του στον ναό, όπου υπηρέτησε. Αυτήν την εβδομάδα οι ακόλουθοί του έβγαλαν το σώμα του από το φέρετρο, μέρος του παραδοσιακού βουδιστικού τελετουργικού. Ωστόσο, έμειναν έκπληκτοι όταν ανακάλυψαν ότι το σώμα του ήταν σχεδόν άθικτο και να έχει ένα «χαμόγελο» στο πρόσωπό του» (Εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, 21-1-2018). Συνεχίζει το δημοσίευμα, ότι «Η γαλήνια κατάσταση του Pian περιγράφηκε ως ένα δείγμα ότι ο μοναχός έφτασε στην πραγματική κατάσταση της νιρβάνα. Στον αρχέγονο Βουδισμό, η νιρβάνα ισοδυναμούσε κυρίως με την εκμηδένιση και την εξαφάνιση του πόνου (ντούχκα) που είναι συνδεδεμένος με την επίγεια ζωή των αισθητών αντιλήψεων, της επιθυμίας (κάμα) και της δίψας (τρίσνα) της εμπειρίας. Ο βουδισμός μαχαγιάνα θεωρεί τη νιρβάνα ως μια απόλυτη κατάσταση, στην οποία το αρχέγονο φως της Συνείδησης (πραμπασβάρα - τσίττα) μοιάζει να έχει προέλθει από το κενό (σούνια), πέρα από τη διαφοροποίηση του είναι και του μη είναι. Η νιρβάνα αποτελεί το αποκορύφωμα του διαλογισμού και θεωρείται μια αρκετά αφηρημένη και αμφίσημη έννοια, για την οποία οι βουδιστές του ρεύματος μαχαγιάνα πρεσβεύουν ότι γίνεται κατανοητή μόνο όταν βιωθεί».
Δεν είναι η πρώτη φορά που προβάλλονται τέτοια δήθεν «θαυμαστά» φαινόμενα από τη μυστηριώδη Άπω Ανατολή. Πριν από λίγα χρόνια ξέθαψαν άλλον βουδιστή μοναχό, ο οποίος είχε πεθάνει το 1927 και βρήκαν άφθαρτη τη σορό του. Άλλη είδηση αναφέρει ότι Ινδουιστής γιόγκι δεν έφαγε επί 70 χρόνια, κ.ο.κ. Το αξιοπερίεργο είναι ότι όλα αυτά προβάλλονται με έμφαση και προκαλούν το θαυμασμό των δυτικών. Δεν είναι άσχετη βεβαίως η προβολή τους με τον σύγχρονο οικουμενιστικό και πανθρησκειακό οίστρο, για να πεισθούν οι πάντες ότι θαύματα δεν γίνονται μόνον στον Χριστιανισμό, αλλά και στις άλλες θρησκείες. Ότι δήθεν «όλες οι θρησκείες είναι καλές» και «όλες οδηγούν στο Θεό, με διαφορετικούς δρόμους και τρόπους». Ότι άφθαρτα λείψανα δεν έχει μόνον ο Χριστιανισμός, αλλά και οι άλλες θρησκείες και μάλιστα προβάλλονται τα λείψανα των απωανατολικών ως ασύγκριτα καλλίτερα διατηρημένα, τα οποία και «χαμογελούν», όπως το προαναφερόμενο.
Κατ’ αρχήν θα πρέπει να παρατηρήσουμε πως μουμιοποιημένα πτώματα νεκρών απαντώνται σε όλες τις εποχές, σε πολλούς λαούς και σε όλες τις θρησκείες. Στην Αίγυπτο λ.χ. ανακαλύπτονται συνεχώς χιλιάδες μούμιες. Το ίδιο και στην λατινική Αμερική. Στο Μουσείο της πόλης Guanajuato στο Μεξικό, διατηρούνται περισσότερα από εκατό μουμιοποιημένα ανθρώπινα πτώματα, τα οποία μεταφέρθηκαν εκεί ύστερα από εκταφή από το παρακείμενο νεκροταφείο. Σε πολλές από τις μούμιες του μουσείου αυτού η διατήρηση των πτωμάτων είναι αξιοθαύμαστη.
Το φαινόμενο των άφθαρτων σωμάτων των εκτός της Εκκλησίας νεκρών μπορεί να εξηγηθεί με δύο κυρίως τρόπους. Πρώτον με φυσικό τρόπο, όταν υφίστανται οι κατάλληλες προϋποθέσεις, που είναι απαραίτητες για την παρεμπόδιση, ή τη επιβράδυνση της διαδικασίας της αποσυνθέσεως. Τέτοιες είναι ο τρόπος ταφής, η σύσταση του χώματος, η έλλειψη οξυγόνου, η έλλειψη βακτηριδίων, οι κλιματολογικές συνθήκες, κ.α. Για παράδειγμα στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη ανακαλύφθηκαν μούμιες εκατοντάδων, ή και χιλιάδων ετών, ανθρώπων εξ’ αιτίας του αλκαλικού εδάφους των βαλτοτόπων των περιοχών αυτών. Στα υψίπεδα της Νοτίου και Κεντρικής Αμερικής ανακαλύφθηκαν θαυμάσια διατηρημένες μούμιες, λόγω του μικροκλίματος, των χαμηλών θερμοκρασιών και της έλλειψης επαρκούς οξυγόνου.
Εκτός από τον φυσικό υπάρχει και ο τεχνητός τρόπος μουμιοποίησης, η λεγόμενη ταρίχευση των νεκρών. Από τα πανάρχαια χρόνια ανακαλύφτηκαν τρόποι ταρίχευσης, όπως στην Αίγυπτο, όπου ταριχεύονταν οι νεκροί, επειδή οι αρχαίοι Αιγύπτιοι πίστευαν πως η ζωή συνεχίζεται και μετά τον θάνατο, γι’ αυτό και θεωρούσαν αναγκαία τη διατήρηση του σώματος, της κατοικίας της ψυχής. Ταρίχευση γίνεται και στις μέρες μας. Είναι γνωστή σε όλους η μούμια του Λένιν στη Μόσχα, η οποία διατηρείται θαυμάσια εδώ και σχεδόν έναν αιώνα.
Στην περίπτωση λοιπόν των αφθάρτων σορών των βουδιστών θα πρέπει να συμβαίνει ένα από τα δύο. Ή η φυσική μουμιοποίηση, ή η τεχνητή. Η δεύτερη είναι πιο πιθανή, για να φανεί η δήθεν «αγιότητα» των βουδιστών και να αναδειχτεί ο Βουδισμός ως «αληθινή» θρησκεία, (ή μάλλον θεία φιλοσοφία και σύστημα ζωής).
Αλλά δεν θα μπορούσαμε να αποκλείσουμε και την δαιμονική ενέργεια, η οποία μπορεί να κάμει «θαύματα». Τα θρησκεύματα της ανατολής είναι ειδωλολατρικά και ως εκ τούτου δαιμονικά. Ο διάβολος, σε συνεργασία με τους λάτρεις του, προσπαθεί να μιμηθεί τον Θεό και να «θαυματουργήσει». Εξ’ άλλου τα διάφορα πνευματιστικά φαινόμενα και η μαγεία δεν είναι τίποτε άλλο από ψεύτικα θαύματα, έργα του διαβόλου. Εν προκειμένω, πιθανότατα να πρόκειται για τέτοιου είδους «θαύμα».
Πέραν αυτών εκείνο που πρέπει επισημάνουμε και μάλιστα με έμφαση είναι η ουσιώδης διαφορά που υπάρχει μεταξύ των Ιερών Λείψανων και μάλιστα των αφθάρτων σκηνωμάτων των Αγίων της Εκκλησίας μας, όπως του Αγίου Σπυρίδωνος, του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω, του Αγίου Γερασίμου στην Κεφαλονιά, του Αγίου Σάββα κ.α. και αυτών των αιρετικών και των αλλοθρήσκων. Τα άφθαρτα σκηνώματα των Αγίων μας είναι αποτέλεσμα πραγματικού θαύματος, διότι έχει αποδειχθεί πως ουδεμία ποτέ ανθρώπινη επέμβαση έγινε για την ταρίχευσή τους. Το σπουδαιότερο απ’ όλα είναι ότι αυτά ευωδιάζουν (τα περισσότερα), και θαυματουργούν, ενώ αντίθετα τα των αιρετικών και αλλοθρήσκων είναι αδύνατον να θαυματουργήσουν. Και τούτο διότι οι άγιοι ως μέλη Χριστού, έχουν καταστεί φορείς των Ακτίστων Ενεργειών του Θεού.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε για πολλοστή φορά την προσοχή των πιστών μας, να μην δίνουν σημασία σε κάτι τέτοιες ειδήσεις, οι οποίες, ειρήσθω, μπορεί να είναι και σε πολλές περιπτώσεις, κατασκευασμένες. Να έχουν υπόψη τους πως ο σύγχρονος οικουμενιστικός θρησκευτικός συγκρητισμός μεταχειρίζεται κάθε τρόπο και μέσον, προκείμενου να εδραιώσει και να προωθήσει τους στόχους του, που είναι η δημιουργία της Πανθρησκείας. Να μένουν εδραίοι στην μόνη σώζουσα και αδιάφθορη Ορθόδοξη Πίστη. Να μείνουν μακριά από τις πρακτικές της ανατολικής «πνευματικότητας» (αστρολογία, γιόγκα, διαλογισμό, δεισιδαιμονίες, μαντικές, μαγείες, κλπ). Διότι δεν μπορούμε να υπηρετούμε δύο κυρίους, όπως μας διαβεβαίωσε ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός (Ματθ.6,24). Οι σύγχρονες προκλήσεις είναι μεγάλες και οι παγίδες πολύ καλά στημένες, για να μας αποσπάσουν από τη χάρη του αληθινού Τριαδικού Θεού, την σωστική αγκαλιά της Εκκλησίας μας και να μας προσδέσουν με τις νοητές αλυσίδες του αποκρυφισμού στη δουλεία του «απ’ αρχής ανθρωποκτόνου» (Ιωάν.8,44).
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών.
*Φωτογραφία: Από την εκταφή του βουδιστή μοναχού πριν από μερικούς μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου