Μην φοβάσαι την αλήθεια. Η αλήθεια το μόνο που μπορεί να σου κάνει είναι να σε ελευθερώσει από την πλάνη του διαβόλου.
Οι Χριστιανοί απολογητές απαντούν στις ερωτήσεις των αθέων κλπ. για να βοηθηθούν όσοι αναζητούν ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ την αλήθεια και τον αληθινό Θεό, τον Χριστό. Εύχομαι με αγάπη Χριστού να είσαι κι εσύ ανάμεσά σε αυτούς που αναζητούν την αλήθεια.
Ο Απόστολός Πέτρος στην Καινή Διαθήκη λέει "να είστε έτοιμοι προς απολογία στον καθένα"."Μη τους φοβηθήτε, ούτε να ταραχτήτε, αλλά λατρεύσατε, τον Χριστό ως Κύριο στις καρδιές σας, και να είστε πάντοτε έτοιμοι προς ΑΠΟΛΟΓΙΑ στον ΚΑΘΕΝΑ, που θα σας ζητήσει λόγο για την ελπίδα που έχετε μέσα σας, αλλά να το κάνετε με ευγένεια και σεβασμό" (Α´ Πέτρου 3, 15).
<>
Ο Θεός δεν είμαστε εμείς οι Χριστιανοί. Ο Θεός είναι η Αγία Τριάδα: ο Πατήρ, ο Υιός (ο Χριστός) και το Άγιο Πνεύμα.
Η Καινή Διαθήκη, ο Λόγος του Θεού, μας λέει να απαντάμε σε κάθε έναν που ρωτάει. Οι απαντήσεις που δίνουμε είναι από τον πνευματικό θησαυρό της Ορθοδοξίας. Είναι μέσα από την Αγία Γραφή και τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας. Τίποτα δεν είναι δικό μας.
<>
Oι νεοπαγανιστές, οι άθεοι και οι Προτεστάντες έχουν την τακτική να διδάσκουν κάνοντας ερωτήσεις και να χρησιμοποιούν συκοφαντίες κατά της Αγίας Γραφής και της Ορθοδοξίας.
Δηλ. λένε π.χ. ότι η Αγία Γραφή ή κάποιος Άγιος Πατέρας της Εκκλησίας λέει το τάδε ενώ δεν λένε πουθενά κάτι τέτοιο. Και ο άλλος που δεν ξέρει να νομίζει ότι έχουν δίκιο.
<>
Κλασσική αντιμετώπιση των αθέων και των απίστων γενικά: όταν δεν έχουν επιχειρήματα και τους ελέγχει η αλήθεια αρχίζουν τις βλασφημίες, τις βρισιές, τις υποτιμήσεις των Χριστιανών, με σκοπό να κάνουν τους Χριστιανούς να σταματήσουν να μιλάνε.
<>
Mην σταματάτε να διδάσκετε την Ορθόδοξη Πίστη, όσο και να σας χλευάζουν και να σας υποτιμούν οι άπιστοι. Ο Κύριος και Θεός μας Ιησούς Χριστός είπε: "Μακάριοι θὰ εἶσθε, ὅταν θὰ σᾶς βρίσουν καὶ θὰ σᾶς καταδιώξουν καὶ θὰ ποῦν ἐναντίον σας κάθε κακὸ πρᾶγμα, λέγοντες ψέματα ἐξ αἰτίας μου" (Ματθ. 5, 11).
<>
Ο Θεός μέσω της Αγίας Γραφής, μάς δίνει απαντήσεις σε πολλά θέματα. Για όσα δεν μας έχει αποκαλύψει ακόμη λέμε: "δεν γνωρίζουμε, ο Θεός δεν μας το έχει αποκαλύψει αυτό".
<>
Όταν βλέπετε ότι οι άθεοι και οι νεοπαγανιστές κοροϊδεύουν και βρίζουν τους Χριστιανούς σημαίνει ότι τελείτε έργο Χριστού.
<>
Τihamer Τoth:
«Ἕνας ἄπιστος, ἕνας νέος ἀπόστολος Θωμᾶς, νομίζωντας ὅτι εἶναι πολύ ἔξυπνος, κάποια μέρα φώναζε:
“Ἐάν ὑπαρχη Θεός, γιατί δέν ἐχάραξε μέ γιγάντια γράμματα τό ὄνομά Του στά βάθη τοῦ οὐρανοῦ, ὥστε ὅλος ὁ κόσμος νά μπορῆ νά τό διαβάζη; Δέν θά ὑπῆρχον πλέον ἄπιστοι ἐπί τῆς γῆς...!”
Ὁ φτωχός αὐτός ἄνθρωπος ἐλησμόνησε νά μᾶς πῆ σέ ποιά γλῶσσα θά προτιμοῦσε νά δῆ τόν Θεόν νά γράφη τό ὄνομά Του μέ τά ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ. Ἄν στήν οὐγγρική, θά ἦτο μονάχα γιά δέκα ἑκατομμύρια ἀνθρώπων. Τί θά καταλάβαιναν οἱ ὑπόλοιποι 1.700. 000. 000; Θά ἔπρεπε ἆρά γε νά χαράξη ὁ Θεός τό ὄνομά Του γερμανιστί ἤ ἀγγλιστί ἤ γαλλιστί;
Ἀλλά θά μοῦ ἀπαντοῦσαν ἴσως “ὅτι ὁ Θεός θά μποροῦσε νά δημιουργήση μιά γλῶσσα κοινή γιά ὅλο τό ἀνθρώπινο γένος”. Εἶναι ἀληθεια. Μήπως ὅμως δέν ὑπαρχει μιά γλῶσσα, πού εἶναι προσιτή σέ κάθε πλάσμα; Ἀδελφοί μου, ἡ γλώσσα αὐτή ὑπάρχει, εἶναι ἡ γλῶσσα τῆς τάξεως, τῆς πειθαρχίας, τοῦ ἐπιδιωκομένου σκοποῦ, τῆς μαθηματικής ἀκριβείας τῶν νόμων τοῦ σύμπαντος. Ἡ γλῶσσα δέ αὐτή εἶναι προσιτή σ᾽ ὅλους. Καί στή γλῶσσα αὐτή ὁ Θεός ἔχει χαράξει πραγματικά τό ὄνομά Του ἐπί τοῦ οὐρανοῦ· ἡ θαυμασία ἁρμονία, πού βασιλεύει μεταξύ τῶν ἄστρων πού διασχίζουν τάς λεωφόρους τοῦ οὐρανοῦ, δείχνει στίς ἁπλές ψυχές τήν δόξα τοῦ Θεοῦ σέ μιά γλῶσσα προσιτή.
Μάλιστα, ἀδελφοί μου, τό εὐλογημένο καί ὑπερβατικόν ὄνομα τοῦ Παντοδυνάμου Θεοῦ, αἱ ἀναρίθμητοι λεγεῶνες τῶν ἄστρων ἀπό χιλιάδες ἤδη χρόνια τό ἐξυμνοῦν».
<>
Αναφέρει ο David Watson την συζήτησή του με κάποιον άθεο:
(Άθεος:)
- Δέν πιστεύω ἁπλά ὅτι δέν ὑπάρχει θεός, ξέρω ὅτι δέν ὑπάρχει θεός!
(David Watson:)
- Πές μου, τοῦ εἶπα, γνωρίζεις τήν ἀπόλυτη ἀλήθεια γιά ὁλόκληρο τό σύμπαν;
- Ὄχι, βέβαια!
- Γνωρίζεις δέκα τοῖς ἑκατό τῆς ἀπόλυτης ἀλήθειας γιά ὁλόκληρο τό σύμπαν;
- Ὄχι, βέβαια, ἀκούσθηκε ἡ ἴδια ἀπάντησι.
- Γνωρίζεις μήπως τό ἕνα τοῖς ἑκατό τῆς ἀπόλυτης ἀλήθειας γιά ὁλόκληρο τό σύμπαν;
- Οὔτε αὐτό.
- Γνωρίζεις μήπως τό 0,1 τοῖς ἑκατό;
- Οὔτε κι αὐτό ἀπάντησε πάλι.
- Ἄς ὑποθέσουμε ὅτι ἔχεις γνώσι τοῦ 0,1 τοῖς ἑκατό τῆς ἀπόλυτης ἀλήθειας γιά ὁλόκληρο τό σύμπαν, συνέχισα. Δέν εἶναι ἀπλά πιθανό ὅτι ὁ θεός εἶναι στό 99,9 τοῖς ἑκατό πού δέν γνωρίζεις, κι ἐπίσης καί στό 0,1 τοῖς ἑκατό πού γνωρίζεις, ἀλλά δέν μπορεῖς νά Τόν ἀναγνωρίσης;
<>
Γράφει ο David Watson: "Στη Ρωσία μερικοί σπουδαστές συνέθεταν προσευχές στον άγνωστο Θεό, για να τους βοηθήσει να περάσουν στις εξετάσεις τους στον αθεϊσμό".
Κατά τ᾽ άλλα ήταν πεπεισμένοι για τον αθεϊσμό τους.
<>
Χριστιανός κάποιος γίνεται ΜΟΝΟ αν το θέλει ο ίδιος. Γι᾽ αυτό και όταν κάποιος ενήλικας θέλει να βαπτιστεί κανείς Ορθόδοξος ιερέας δεν τον βαπτίζει αμέσως. Αλλα του κάνει Κατήχηση η οποία διαρκεί 3 χρόνια με σκοπό να βεβαιωθεί ο ιερέας ότι ο ενήλικας που θέλει να βαπτιστεί το θέλει πραγματικά. Αν τον βαπτίσει χωρίς να το θέλει πραγματικά έχει ευθύνη ο ιερέας. Είναι αμαρτία. Γι᾽ αυτό ο ιερέας τον ΡΩΤΑΕΙ αν το θέλει πραγματικά. Αν δει ότι το θέλει πραγματικά τότε τα 3 χρόνια μπορούν να γίνουν πιο μικρό διάστημα και να βαπτιστεί πιο σύντομα.
<>
Στον Χριστιανισμό με βάση την Αγία Γραφή επιτρέπεται οι γονείς να βαπτίσουν τα παιδιά τους και να τα μεγαλώσουν Χριστιανικά.
Οπως θα τους δώσουν τα εμβόλια για το καλό της υγεία τους ως μωρά χωρίς να τα ρωτήσουν, έτσι θα τα βαπτίσουν Χριστιανόπουλα χωρίς να τα ρωτήσουν για το καλό της ψυχής τους. Και αν τα παιδια όταν γίνουν ενήλικες θέλουν να φύγουν από το Χριστιανισμό δεν τα εμποδίζει κανείς.
Όταν λέω ότι δεν πιέζουμε κανέναν να βαπτιστεί Χριστιανός εννοώ κανέναν ενήλικα. Δεν εννοώ τα μωρά. Δεν έκανα κανένα κήρυγμα επιθετικής μορφής. Απαντάω στις ερωτήσεις που γράφουν στα σχόλια και αφήνω κι εγώ σχόλια Ορθόδοξης διδασκαλίας για αυτούς που αναζητούν με ειλικρίνεια την αλήθεια, τον αληθινό Θεό.
(Στους αθέους και στους νεοπαγανιστές που γράφουν βλασφημίες, βρισιές και αισχρόλογα δεν βλέπω να κάνεις παρατήρηση για σχόλια επιθετικής μορφής.)
<>
Απόστολος Παύλος, Καινή Διαθήκη:
«…Ο άνδρας να προσφέρει στη γυναίκα την εύνοια που της οφείλει, το ίδιο και η γυναίκα στον άνδρα [εννοεί την συζυγική αγάπη, που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και την ερωτική ένωση των δύο συζύγων, όπως φαίνεται αμέσως παρακάτω]. Η γυναίκα δεν εξουσιάζει το σώμα της, αλλά ο άνδρας. ομοίως, και ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά η γυναίκα. Μη στερείτε ο ένας τον άλλον [ενν. από την ερωτική πράξη –επειδή συχνά, και μάλιστα την εποχή εκείνη, τα μέλη θρησκευτικών ομάδων τηρούσαν υποχρεωτική ασκητική εγκράτεια μέσα στο γάμο, επειδή θεωρούσαν το σώμα κακό (άποψη που απορρίφθηκε αμέσως από το χριστιανισμό)], εκτός αν το κάνετε με κοινή συμφωνία προσωρινά, για να αφοσιώνεστε στην προσευχή και τη νηστεία, και πάλι να σμίγετε, για να μη σας πειράζει ο διάβολος για τη μικρή αντοχή σας. […] Εάν ένας χριστιανός έχει γυναίκα άπιστη [=ειδωλολάτρισσα], και αυτή συμφωνεί να μείνει μαζί του, να μην τη χωρίσει. και γυναίκα εάν έχει άνδρα άπιστο και αυτός συμφωνεί να μείνει μαζί της, να μην τον χωρίσει. Γιατί ο άπιστος άνδρας έχει αγιαστεί μέσα από τη γυναίκα και η γυναίκα η άπιστη έχει αγιαστεί μέσα από τον άνδρα […]. Εάν ο άπιστος θέλει να χωρίσει, ας χωρίσει. Δεν είναι δεσμευμένος ο αδελφός ή η αδελφή σε κάτι τέτοιο. Ο Θεός μας έχει καλέσει εν ειρήνη. Γιατί, πού ξέρεις, γυναίκα, αν δεν σώσεις τον άντρα; Ή πού ξέρεις, άνδρα, αν δεν σώσεις τη γυναίκα;…» (Α΄ επιστολή προς Κορινθίους, 7, 3-16).
[Εκτός των άλλων, φαίνεται εδώ ότι και η γυναίκα μπορούσε να χωρίσει τον άντρα της με τη δική της θέληση, όπως και ο άντρας τη γυναίκα.]
<>
Επίσης ο Απόστολος Παύλος στην Καινή Διαθήκη στην προς Κορινθίους Α' 7, 3-4 λέει: "Στη γυναίκα του πρέπει να αποδίδει ο άντρας το συζυγικό του χρέος, το ίδιο και η γυναίκα στον άντρα της. Η γυναίκα δεν εξουσιάζει το σώμα της η ίδια, αλλά ο άντρας της. Παρόμοια και ο άντρας δεν εξουσιάζει το σώμα του ο ίδιος, αλλά η γυναίκα του."
<>
Επίσης ο Απόστολος Πέτρος στην Καινή Διαθληκη, στην Α' Πέτρου 3, 7 λέει: "Το ίδιο και οι άντρες, να συμπεριφέρεστε με φρόνηση στις γυναίκες σας, γιατί είναι το ασθενέστερο φύλο, και να τις τιμάτε, γιατί ο Θεός τις έκανε και αυτές κληρονόμους της νέας ζωής όπως κι εσάς."
<>
Ο Χριστός στο Ευαγγέλιο επιτρέπει σε κάποιον να χωρίσει μόνο σε περίπτωση μοιχείας. Μόνο το αθώο μέλος μπορεί να ξαναπαντρευτεί. Επίσης μπορεί να ξαναπαντρευτεί κάποιος που του πέθανε ο σύζυγος. Αρκεί να μην παντρευτει κάποιον που είχε διαπράξει μοιχεία και χώρισε ή κάποιον που χώρισε όχι για λόγους μοιχείας.
Αν σε ένα παντρεμένο ζευγάρι γίνει μοιχεία, μόνο το αθώο μέλος έχει δικαίωμα από το Θεό να ξαναπαντρευτεί.
Αυτος που μοίχευσε (και χωρισε) δεν έχει το δικαίωμα από το Θεό να ξαναπαντρευτεί.
Αν το κάνει διαπράττει αμαρτία και αυτός και ο άλλος που θα τον παντρευτεί. Αυτά διδάσκει ο Χριστός, η Αγία Γραφή και η Εκκλησία. Επίσης κάποιος μπορεί να χωρίσει αν π.χ. ο/η σύζυγος είναι σχιζοφρενείς και κυνηγάει να τον σκοτώσει στ᾽ αλήθεια.
Αν κάποιος χωρίσει εκτός λόγου μοιχείας είναι αμαρτία να ξαναπαντρευτεί. Και αυτός που θα τον παντρευτεί τον άνθρωπο αυτό διαπράττει κι αυτός μοιχεία. Η μοιχεία είναι αμαρτία και θα πρέπει να το εξομολογειθεί. Το αν πάει στην κόλαση δεν μπορούμε να το κρίνουμε εμείς. Αυτό θα το κρίνει ο Χριστός ως αληθινός Θεός και δίκαιος Κριτής της κάθε ψυχής.
<>
Ο Θεός δεν έχει φύλο. Το ότι δεν εμφανίζεται ως γυναίκα η Αγία Τριάδα δεν σημαίνει ότι αυτό είναι υποτίμηση της γυναίκας.
Ο άνθρωπος που έχει τιμηθεί περισσότερο από όλους τους ανθρώπους και από τους αγγελους είναι η Παναγία, η Μαρία η μητέρα του Χριστού. Δηλαδή ΓΥΝΑΙΚΑ. Γιατί δεν το βλέπεις αυτό; Σε όλες τις προσευχές και τις Ακολουθίες της Εκκλησίας τιμάμε με λόγια και ύμνους την Παναγία. Μια Γυναίκα δηλαδή. Γιατί δεν το βλέπεις αυτό και συκοφαντείς τον Χριστιανισμό ότι δεν τιμάει τις Γυναίκες;
Στον Χριστιανισμό η υποτίμηση της γυναίκας ή οποιουδήποτε ανθρώπου είναι αμαρτία. Όποιος δηλαδή υποτιμάει την γυναίκα ή οποιονδήποτε άνθρωπο αμαρτάνει. Αυτή είναι η διδασκαλία του Χριστιανισμού.
<>
Η υποταγή τής γυναίκας
Όταν οι Νεοπαγανιστές μας κατηγορούν επειδή... σεβασθήκαμε τους αρχαίους ομοπίστους τους!
Η ισότητα ανδρός και γυναικός στη Χριστιανική πίστη, διατυπώνεται ξεκάθαρα. Αλλά οι συκοφάντες Νεοπαγανιστές, δεν μπορούν να μη διαβάλλουν (ως διάβολοι) τους Χριστιανούς, για ψευδείς αιτίες. Έτσι και στη συνέχεια, θα δούμε και αυτή τη διαβολή τους.
Λένε οι ψευδολόγοι τού Νεοπαγανισμού:
"Η γυναίκα είναι για τον Χριστιανισμό κατώτερη και πρέπει να υποτάσσεται."
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αναφέρουν οι Νεοπαγανιστές για την φράση του Παύλου ότι η γυναίκα πρέπει να υποτάσσεται στον άνδρα, και το φέρνουν αυτό ως παράδειγμα ανισότητας της γυναικας στον Χριστιανισμό. Όμως τους λόγους τους δικαιολογούν αλλού οι απόστολοι, λέγοντας:
"ΟΜΟΙΩΣ αι γυναίκες υποτασσόμεναι τοις ιδίοις ανδράσιν, ίνα και ει τινες απειθούσι τω λόγω, δια της των γυναικών αναστροφής άνευ λόγου κερδηθήσονται, 2 εποπτεύσαντες την εν φόβω αγνήν αναστροφήν υμών". (Α΄ Πέτρου 3).
"υποτασσομενας τοις ιδιοις ανδρασιν ινα μη ο λογος του Θεου βλασφημηται". (Τίτον 2/5).
Δηλαδή, αφ' ενός για να κερδίσουν τους άνδρες τους ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΜΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ειδωλολάτρες και είχαν την συνήθεια να τις θέλουν υποτακτικές, και αφ' ετέρου να υποτάσσονται, για να μην τις θεωρούν οι εκτός Εκκλησίας, οι ειδωλολάτρες του καιρού εκείνου αυθάδεις και σχηματίσουν έτσι αρνητική εντύπωση για το Χριστιανισμό. Διότι, όσο και αν το συγκαλύπτουν οι νεοπαγανιστές, η αντίληψη περί της ευπρεπούς γυναίκας ανάμεσα στους ειδωλολάτρες ήταν αυτή που καταγράφει ο Πλούταρχος:
"υποτάσσουσαι μεν γαρ εαυτάς τοις ανδράσιν επαινούνται, κρατείν δε βουλόμεναι μάλλον των κρατουμένων ασχημονούσι" (Πλουτάρχου "Ηθικά" 142 Ε)
Επαινούνται οι ειδωλολάτρισσες που υποτάσσονται στους άντρες τους, γράφει. Οι Νεοπαγανιστές κατηγορούν τους τότε Χριστιανούς, επειδή προσαρμόζονταν εξωτερικά στις αντιλήψεις των τότε ειδωλολατρών – αυτών που έχουν οι νεοπαγανιστές ως πρότυπο! Αν πάλι ο Παύλος έλεγε τα αντίθετα, οι τοτινοί ειδωλολάτρες θα κατηγορούσαν τους Χριστιανούς ότι δίνουν εξουσίες στη γυναίκα ανάρμοστες προς την φύση της. Αλλά ο Παύλος ζητώντας να γίνουν σεβαστές οι κοινωνικές συνθήκες για λόγους προσαρμογής στην τότε κοινωνία, έλεγε και αυτό που ξεχνάν οι νεοπαγανιστές:
«Ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν καί θήλυ, πάντες γάρ υμείς είς εστε εν Χριστώ Ιησού.» (Πρός Γαλάτας Επιστολή, 3, 28)
Πέραν αυτού, ποιος τους είπε τών ειδωλολατρών, ότι στους Χριστιανούς ο κατώτερος υποτάσσεται στον ανώτερο; Αυτό συνέβαινε ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ. Σ' εμάς το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει: "υποτασσόμενοι αλλήλοις εν φόβω Χριστού". (Εφεσίους 5/21). Άρα ΟΛΟΙ οι Χριστιανοί οφείλουν να υποτάσσονται ο ένας στον άλλον. Δεν είναι θέμα "ταξικών διακρίσεων".
"51 και κατέβη μετ’ αυτών και ήλθεν εις Ναζαρέτ, και ην υποτασσόμενος αυτοίς. και η μήτηρ αυτού διετήρει πάντα τα ρήματα ταύτα εν τη καρδία αυτής. 52 Και Ιησούς προέκοπτε σοφία και ηλικία και χάριτι παρά Θεω και ανθρώποις". (Λουκάς 2).
Τι βλέπουμε εδώ; Ο Θεός τών Χριστιανών, ο Χριστός, ΥΠΟΤΑΣΣΟΤΑΝ όχι μόνο στην φυσική του μητέρα, αλλά και στον πατριό του τον Ιωσήφ! Ο Πλάστης υποτάχθηκε στο πλάσμα Του! Και μάλιστα η μητέρα του ήταν φυσικά ΓΥΝΑΙΚΑ!
Όταν ο Παύλος λέει ότι η γυναίκα πρέπει να σιωπά και να μην διδάσκει, μιλάει για δημόσιο κήρυγμα ΕΝΤΟΣ της εκκλησίας, στις συναθροίσεις των πιστών. ΕΚΤΟΣ των συναθροίσεων όμως, όπως φαίνεται από την Καινή Διαθήκη, υπάρχουν πολλές γυναίκες απόστολοι και κήρυκες του Χριστιανισμού στους παγανιστές. Η αγία Πρισκίλλα αποκαλείται ... «συνεργός» του Παύλου (Πρός Ρωμαίους ΙΣΤ' 3-4). Μάλιστα εκείνη μαζί με το σύζυγό της τον Ακύλα κατήχησαν τον Απολλώ (Πράξεις ΙΗ' 24-26). Η αγία Ιουνία ήταν επίσημη "εν τοίς αποστόλοις" (Πρός Ρωμαίους ΙΣΤ' 7). Άλλες απόστολοι ήσαν η Τρύφαινα, η Τρυφώσα, η Περσίς και η Ιουλία (Πρός Ρωμαίους ΙΣΤ' 12, 15).
<>
Οι άθεοι συνηθίζουν να λένε αοριστολογώντας, για το "κακό που έφερε η θρησκεία στον κόσμο", ξεχνώντας να αναφέρουν το κακό που έφερε ο Αθεϊσμός στον κόσμο!
<>
Οι άθεοι ενώ "διυλίζουν τον κώνωπα" στο κάθε τι που έχει σχέση με την πίστη και τη θρησκεία, "καταπίνουν την κάμηλο", για οποιοδήποτε ισχυρισμό βολεύει τις απόψεις τους, όσο αυθαίρετος και αν είναι, και οπουδήποτε τον βρίσκουν, χωρίς έλεγχο. Μάλιστα αυτοσχεδιάζουν, φτιάχνοντας ο καθένας τους αμέτρητους τέτοιους αστήρικτους ισχυρισμούς.
<>
Στο Άγιο Όρος δεν επιτρέπονται γυναίκες όχι γιατί τις μισούν αλλά για περισσότερη άσκηση των Μοναχών οι οποίοι είναι ολοκληρωτικά αφιερωμένοι στο Θεό. Επίσης υπάρχουν και γυναικεία μοναστήρια στα οποία δεν επιτρέπονται να μπουν άνδρες για λόγους περισσότερης άσκησης των μοναζουσών.
<>
Επιστημονικά και ιατρικά το έμβρυο που κυοφορεί η γυναίκα δεν είναι δικό της σώμα. Απόδειξη ότι δεν είναι δικό της είναι ότι δεν μπορεί να το κρατήσει πάνω από 9 μήνες.
Το έμβρυο που κυοφορεί είναι ζωντανός άνθρωπος και είναι φόνος αν το σκοτώσει. Δεν έχει το δικαιωμα να του στερήσει την ελευθερία να ζει. Αν δεν το θέλει μπορεί να το πάει σε ένα ορφανοτροφείο. Αλλά όχι να το σκοτώσει.
Τα σπέρματα από τον αυνανισμό δεν είναι γονιμοποιημένα άρα δεν είναι άνθρωποι.
Από την πρώτη στιγμή που γονιμοποιούνται τα σπερματοζωάρια είναι άνθρωποι με ψυχή.
Εκτρώσεις γίνονται σε όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης είτε με εκτρωτικό χάπι (χάπι της επόμενης ημέρας) όπου γίνεται η έκτρωση με το που γίνει η σύλληψη, είτε σε κλινική εκτρώσεων τις πρώτες ημέρες της εγκυμοσύνης, είτε τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης.
Οι φεμινίστριες που είναι υπέρ των εκτρώσεων ξεχνούν ότι οι ίδιες ζουν και δεν έχουν πέσει θύμα έκτρωσης.
<>
Το προπατορικό αμάρτημα το έχουν όλοι οι άνθρωποι: και οι άνδρες και οι γυναίκες. Και σβήνει με την Βάπτιση.
<>
Στην Παλαιά Διαθήκη υπάρχουν περίπου 50 αναφορές στο θέμα της ισότητας των δυο φύλων! Ομοίως και στην Καινή Διαθήκη έχουμε αρκετές αναφορές για το θέμα αυτό.
Δυστυχώς βλέπουμε την γραμμή διαφόρων αρχαίων Ελλήνων και Φιλοσόφων,που ακολουθείται ως τώρα και που η συμπεριφορά τους απέναντι στις γυναίκες είναι εντελώς αντίθετη με το θέλημα του Θεού. Ο Απόστολος Παύλος σε μια από τις επιστολές του λέει προς τους άντρες ότι πρέπει να αποδίδουν τιμή, στοργή, συμπάθεια και προστασία απέναντι στις γυναίκες τους και μάλιστα έχουν καθήκον να το κάνουν αυτό.
Η ισότητα των φύλων στον Χριστιανισμό διακηρύσσεται με σαφή τρόπο. Κατά τον Απόστολο Παύλο,δεν υπάρχει καμία διαφορά σε Έλληνα ή άλλης καταγωγής ανθρώπου, καμία διαφορά σε δούλο και σε ελεύθερο, όπως καμία διαφορά στον άνδρα και τη γυναίκα. Διότι όλοι είναι ίσοι απέναντι στον Χριστό. Η Αγία Γραφή μας μιλά για την ισότητα όλων των ανθρώπων, μάς προβάλλει την ισότητα ως αξία. Σίγουρα κοινωνικά η γυναίκα έκανε αγώνες για να καταξιωθεί και να αναγνωριστούν τα δικαιώματα της,όμως αυτά που αναφέρει για την γυναίκα η Καινή διαθήκη ήταν τότε επαναστατικά και πρωτοπόρα,έχεις μπερδέψει βέβαια και τις εποχές του τότε με το σήμερα καθώς και τον Ιουδαισμό με τον Χριστιανισμό,αν συκρίνεις λίγο την αξία και τον ρόλο που είχε η Γυναίκα πρίν 2000 χρόνια στήν Αρχαία Ελλάδα και κάνεις μια σοβαρή σύγκριση θα δείς πόσο υποστήριξαν την γυναίκα.Στήν Καινή διαθήκη,ο Απ. Παύλος διακήρυξε: «Ουκ ένι άρσεν και θήλυ, δούλος ή ελεύθερος, Έλλην, βάρβαρος, Σκύθης … αλλά πάντες εις εστέ εν Χριστώ Ιησού». Δεν υπάρχει δηλ. καμιά διαφορά μεταξύ ανδρός και γυναικός, δούλου ή ελεύθερου, Έλληνα, Σκύθη ή άλλης καταγωγής ανθρώπου. Όλοι είστε ίσοι απέναντι στον Χριστό.
Στην Εκκλησία ένας πρώην δούλος, ο Ονήσιμος και ο πρώην κύριός του, ο Φιλήμων, είναι απόστολοι του Χριστού. Έλληνες όπως ο Λουκάς, ο Τίτος, ο Τιμόθεος, και Εβραίοι όπως ο Μάρκος και ο Βαρνάβας, είναι επίσης απόστολοι (εκ των εβδομήκοντα) του Χριστού. Γυναίκες όπως η Μαρία η Μαγδαληνή, η Σουσάννα, η Μαρία του Κλωπά είναι μαθήτριες του Χριστού, δίπλα στους άνδρες, μαθητές του. Ο θεολογικότερος διάλογος του Χριστού, γίνεται επίσης με μια γυναίκα, τη Σαμαρείτιδα. Ούτε, καν, στη σκέψη του Χριστού υπήρχε η υπάρχει η διάκριση άνδρα – γυναίκας,το οτι είναι ίσοι σε αξία δεν σημαίνει πως είναι ίδιοι,ούτε οτι έχουν τους ίδιους ρόλους.
<>
Ο άνθρωπος που έχει τιμηθεί περισσότερο από όλους τους ανθρώπους και από τους αγγελους είναι η Παναγία, η Μαρία η μητέρα του Χριστού. Δηλαδή ΓΥΝΑΙΚΑ. Γιατί δεν το βλέπετε αυτό; Σε όλες τις προσευχές και τις Ακολουθίες της Εκκλησίας τιμάμε με λόγια και ύμνους την Παναγία. Μια Γυναίκα δηλαδή. Γιατί δεν το βλέπετε αυτό και συνεχίζετε και συκοφαντήτε τον Χριστιανισμό ότι δεν τιμάει τις Γυναίκες;
<>
Όλοι στέκονται στο οτι ο Απόστολος Παυλος λεει οτι η γυναικα πρεπει να υποτάσσεται στον άνδρα της αλλα ξεχνούν να αναφέρουν το επισης σημαντικό χωρίο που λέει οτι το σωμα του ανδρα δεν το εξουσιαζει ο ίδιος αλλα η γυναίκα του (Α´ Κορ. 7, 4).
<>
Διαβάστε ποια είναι η άποψη του Χρυσόστομου για την γυναίκα στην παρακάτω πηγή που, όπου εκεί την ανυψώνει στον έβδομο ουρανό. Όπου την αποκαλεί πιο γενναία από τον άνδρα και έχει δυνατότητα να φθάνει στην απάθεια σε επίπεδο αγγέλων! Δίνει παράδειγμα αγίας και ρωτάει κατά πόσο ανώτερη είναι από τους άνδρες, όπως και άλλα. Καλή ανάγνωση λοιπόν... (ΕΠΕ Τόμος 33, σελ. 265-275)
<>
Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος είπε: Θεού πλάσμα είναι η γυναίκα. Με την αποστροφή σου δεν προσβάλλεις εκείνην, αλλά το Δημιουργό της. Όπως έχει πει και πολλά άλλα καλά για την γυναίκα
<>
Αν θέλουμε να δούμε πόσο προοοδευτική ειναι η στάση του χριστιανισμού απέναντι
στο γυναικείο φυλο δεν έχουμε παρα να συγκρίνουμε τη στάση που έίχε η ρωμαική αυτοκρατορία την εποχη εκέινη καθως και οι υπολοιπες ειδωλολατρικες κοινωνίες της εποχής που θεωρουσαν την γυναικα ως αντικέιμενο -πραγμα (RES) κατα το ρωμαικό δίκαιο για να μην αναφέρουμε και τις ανθρωποθυσίες που γίνονται ενίοτε και σε εκείνη την εποχη.
Όλοι στέκονται στο οτι ο Απόστολος Παυλος λεει οτι η γυναικα πρεπει να υποτάσσεται στον άνδρα της αλλα ξεχνούν να αναφέρουν το επισης σημαντικό χωρίο που λέει οτι το σωμα του ανδρα δεν το εξουσιαζει ο ίδιος αλλα η γυναίκα του (Α Κορ. 7, 4) ουπς!! μήπως ο απόστολος Παυλος έγινε σεξιστης και προς το ανδρικο φύλο;
Και όσοι κατηγορουν την παλαιά διαθήκη και τον μωσαικό νόμο τον οποίο έδωσε ο ίδιος ο Χριστός αν προβληματιστούν με το επισυναπτόμενο λινκ
https://www.oodegr.com/neopaganismos/politismos/gynaika6.htm
Ας δούμε, ποιός πραγματικά τιμάει την γυναίκα; Ο συγχρονος κόσμος που μεταξύ αλλων την προβαλλει ως αντικείμενο του ανδρικού πόθου και ως σκέυος ηδονής ή ο Χριστιανισμός που αναφέρει την εξής αλήθεια, οτι το πιο καθαρό πλάσμα του Θεού μεσω του οποίου πηρε σάρκα και οστά και ήρθε στη Γη ειναι γυναίκα και είναι η Παναγία; Να λοιπόν πως εξυψωνεται η γυναίκα.
<>
Στο ιερό δεν επιτρέπεται να μπαίνουν ούτε άνδρες ούτε γυναίκες. Μόνο οι ιερείς επιτρέπεται να μπαίνουν. Κάποιοι άνδρες και γυναίκες που μπαίνουν για συγκεκριμένες εργασίες μπαίνουν με άδεια (με ευχή) του ιερέα.
<>
Η γυναίκα συμβολίζει την αγία Εκκλησία και ο άνδρας το Χριστό. Όπως η Εκκλησία υποτάσσεται στον Χριστό, έτσι και η γυναίκα οφείλει να ακούει τον άνδρα και να μην τον περιφρονεί. Βεβαίως αυτό δεν είναι κάθολου υποβιβαστικό για τη γυναίκα, διότι ο άνδρας ΧΡΩΣΤΑΕΙ να την αγαπάει όπως ακριβώς ο Χριστός αγαπάει την Εκκλησία. Κι ας μην ξέχναμε ότι ο Χριστός θυσιάστηκε για την Εκκλησία. Η Αγία Γραφή γράφει σχετικά: «οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας εαυτων, καθώς και ο Χριστός ηγάπησεν την εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκεν υπέρ αυτής... ούτως οφείλουσιν οι άνδρες αγαπάν τας εαυτών γυναίκας ως τα εαυτών σώματα. Ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά.» (Εφεσίους 5/25, 28)
<>
Οι γυναίκες δεν γίνονται ιερείς γιατί έτσι το θέλησε ο Θεός. Πρέπει να έχουμε ταπείνωση και να μην λεμε συνέχεια ΓΙΑΤΙ στο Θεό ως κριτές Του. Στις γυναίκες ο Θεός έχει δώσει άλλα μεγάλα πράγματα τα οποία δεν τα έχουν οι άνδρες, όπως η εγκυμοσύνη, η τεκνοποίηση, όπως η ανατροφή των παιδιών, όπως την δύναμη της ψυχής σε δύσκολες καταστάσεις.
<>
Ο άνθρωπος που έχει τιμηθεί περισσότερο από όλους τους ανθρώπους και από τους αγγελους είναι η Παναγία, η Μαρία η μητέρα του Χριστού. Δηλαδή ΓΥΝΑΙΚΑ. Γιατί δεν το βλέπετε αυτό; Σε όλες τις προσευχές και τις Ακολουθίες της Εκκλησίας τιμάμε με λόγια και ύμνους την Παναγία. Μια Γυναίκα δηλαδή. Γιατί δεν το βλέπετε αυτό και συνεχίζετε και συκοφαντήτε τον Χριστιανισμό ότι δεν τιμάει τις Γυναίκες;
<>
Κάποιοι εχθροί τής Χριστιανικής πίστης, στην απελπισμένη τους προσπάθεια να βρουν κάτι τρωτό στην τελειότητα τού Χριστιανικού δόγματος, διαστρέφουν λόγια τής Αγίας Γραφής και τών αγίων, για να υποστηρίξουν ότι δήθεν η Χριστιανική πίστη υποβιβάζει τη γυναίκα.
<>
Η Αγία Γραφή ΔΕΝ ΥΠΟΤΙΜΑΕΙ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ και γράφει σχετικά:
«οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας εαυτων, καθώς και ο Χριστός ηγάπησεν την εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκεν υπέρ αυτής... ούτως οφείλουσιν οι άνδρες αγαπάν τας εαυτών γυναίκας ως τα εαυτών σώματα. Ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά.» (Εφεσίους 5/ 25, 28)
Από τους αμέτρητους παρόμοιους στίχους του αγίου Αποστόλου Παύλου είναι και οι εξής:
«Οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας και μη πικραίνεσθε προς αυτάς.» (Πρός Κολοσσαείς 3/19),
«τη γυναικί ο ανήρ την οφειλομένην εύνοιαν αποδιδότω, ομοίως δε και η γυνή τω ανδρί.» (Α Πρός Κορινθίους 7/ 3) (Προς Εφεσίους Επιστολή 5/ε΄ 25).
<>
Οταν διαβάζουμε την Αγία Γραφή την διαβάζουμε συνολικά. Δεν απομονώνουμε στίχους της γιατί έτσι βγαίνει διαφορετική διδασκαλία. Δηλ. για να δούμε τι διδάσκει ο Χριστιανισμός για την γυναίκα διαβάζουμε όλους τους στίχους μαζί που μιλάνε για την γυναίκα. Διαφορετικά θα βγάλουμε λανθασμένο νόημα.
<>
Η γυναίκα συμβολίζει την αγία Εκκλησία και ο άνδρας το Χριστό. Όπως η Εκκλησία υποτάσσεται στον Χριστό, έτσι και η γυναίκα οφείλει να ακούει τον άνδρα και να μην τον περιφρονεί. Βεβαίως αυτό δεν είναι κάθολου υποβιβαστικό για τη γυναίκα, διότι ο άνδρας ΧΡΩΣΤΑΕΙ να την αγαπάει όπως ακριβώς ο Χριστός αγαπάει την Εκκλησία. Κι ας μην ξέχναμε ότι ο Χριστός θυσιάστηκε για την Εκκλησία. Η Αγία Γραφή γράφει σχετικά: «οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας εαυτων, καθώς και ο Χριστός ηγάπησεν την εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκεν υπέρ αυτής... ούτως οφείλουσιν οι άνδρες αγαπάν τας εαυτών γυναίκας ως τα εαυτών σώματα. Ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά.» (Εφεσίους 5:25, 28)
<>
Στο Χριστιανισμό η γυναίκα ΔΕΝ είναι υποδεέστερη του άνδρα. Μα ακόμη, εξακολουθούν να υπάρχουν απορίες χριστιανών και άλλων πάνω σε κάποια σχετικά ζητήματα. Και όπως πάντα, υπάρχουν παρερμηνείες και συκοφαντίες ακόμη εναντίον του Ευαγγελίου και των αγίων, πως τάχα η Εκκλησία διδάσκει ότι πρέπει να έχει η γυναίκα λιγότερα δικαιώματα απ ότι ο άνδρας κ.ο.κ. Ιδιαίτερα παρεξηγημένη προσωπικότητα είναι ο απόστολος Παύλος, ο οποίος αν και έχει αποδείξει περίτρανα ότι πρεβεύει την ισότητα μεταξύ των δύο φύλων, συνεχώς αποκαλείται «μισογύνης».
<>
Στην Αγία Γραφή και στην ζωή της Εκκλησίας υπάρχουν πολλές γυναίκες που ήσαν Προφήτισσες. Στην Παλαιά Διαθήκη είναι η Αγία Άννα η Προφήτιδα, μητέρα του Αγίου Προφήτη Σαμουήλ. Στην Καινή Διαθήκη επίσης βλέπουμε τις 4 Αγίες κόρες του Αποστόλου Φιλίππου οι οποίες προφήτευαν. Επίσης στην Καινή Διαθήκη στο Λουκά 2, 28-36 βλέπουμε την Αγία Άννα την προφήτιδα την θυγατέρα του Φανουήλ..
Η Αγία Άννα η Προφήτιδα η μητέρα του Προφήτη Σαμουήλ στην Παλαιά Διαθήκη και η Αγία Αννα η Προφήτιδα θυγατέρα του Φανουήλ στην Καινή Διαθήκη είναι δύο διαφορετικές Αγίες γυναίκες Προφήτισσες.
Επίσης η Παναγία προφήτεψε στο Λουκά 1, 48: "Ἰδοὺ γὰρ ἀπὸ τοῦ νῦν μακαριοῦσί με πᾶσαι αἱ γενεαί" δηλαδή: "Από τώρα θα με μακαρίζουν όλες οι γενεές".
Επίσης όπως είπα πριν στην ζωή της Εκκλησίας ως σήμερα υπάρχουν πολλες Αγίες γυναίκες που ήταν προφήτισσες, όπως η Αγία Ματρώνα της Μόσχας η αόματη που κοιμήθηκε το 1952.
Οι γυναίκες δεν γίνονται ιερείς γιατί έτσι το θέλησε ο Θεός. Πρέπει να έχουμε ταπείνωση και να μην λεμε συνέχεια ΓΙΑΤΙ στο Θεό ως κριτές Του. Στις γυναίκες ο Θεός έχει δώσει άλλα μεγάλα πράγματα τα οποία δεν τα έχουν οι άνδρες, όπως η εγκυμοσύνη, η τεκνοποίηση, όπως η ανατροφή των παιδιών, όπως την δύναμη της ψυχής σε δύσκολες καταστάσεις.
<>
«Καθώς ο Ιωακείμ και η Άννα δεν επροτίμησαν το αρσενικόν από το θηλυκόν, έτσι και η ευγενία σας να μην προτιμάτε τα αρσενικά παιδιά σας από τα θηλυκά, διατί όλα πλάσματα του Θεού είνε.» (άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, από την Ζ΄ Διδαχή)
<>
Ο Χριστός στην Αγία Γραφή διδάσκει: "Αγαπάτε τους εχθρούς σας" (Ματθαίου 5, 44).
Όποιος Χριστιανός μισεί άλλους ανθρώπους αμαρτάνει και το κάνει ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ τις εντολές του Χριστού μέσα από την Αγία Γραφή.
<>
«Οράτε το ίσον τής νομοθεσίας. Είς ποιητής ανδρός και γυναικός, είς χους αμφότεροι, εικών μία, νόμος είς, θάνατος είς, ανάστασις μία. Ομοίως εξ ανδρός και γυναικός γεγόναμεν΄ έν χρέος παρά των τέκνων τοις γονεύσι οφείλεται [...] Ει δε τα χείρω σκοπείς΄ ήμαρτεν η γυνή, τούτο και ο Αδάμ΄ αμφοτέρους ο όφις ηπάτησεν. Ου το μεν ασθενέστερον ηυρέθη, το δε ισχυρότερον. Αλλά τα βελτίω λογίζη; αμφοτέρους σώζει Χριστός τοις πάθεσιν. Υπέρ ανδρός σαρξ εγένετο; τούτο και υπέρ γυναικός.» (άγιος Γρηγόριος Ναζιανζηνός, Λόγος ΛΖ΄ 6-7)
<>
Απόστολος Παύλος, Καινή Διαθήκη:
«Ουκ ένι άρσεν και θήλυ· πάντες γαρ υμείς είς εστε εν Χριστώ Ιησού.» (Προς Γαλάτας Επιστολή 3, 28)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:
Γαλ. 3,28 Δεν υπάρχει άρσεν και θύλυ, διότι όλοι σεις είσθε ένας νέος άνθρωπος και νέος οργανισμός, δια μέσου του Ιησού Χριστού.
<>
Τὸ Ἑβραϊκὸν κείμενον τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης δὲν ὑπάρχει πλέον. Ὁπότε, ἡ μετάφρασις τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης εἰς τὴν Ἑλληνικὴν γλῶσσαν ἀπὸ τοὺς Ἑβδομήκοντα ἐπέχει θέσιν πρωτοτύπου. Ἀπὸ αὐτὴν τὴν μετάφρασιν τῶν Ἑβδομήκοντα μετέφρασαν τὴν Παλαιὰν Διαθήκην εἰς τὴν Ἑβραϊκὴν γλῶσσαν τὸν 11ον αἰῶνα (τὸ λεγόμενον Μασοριτικόν), ποὺ ὅμως περιέχει καὶ πλάνας! Δηλαδή, ὅταν ἀναφερώμεθα εἰς τὸ Ἑβραϊκὸν κείμενον τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης σήμερον, οὐσιαστικῶς ἀναφερόμεθα εἰς τὴν μετάφρασιν τῆς μεταφράσεως! Ἡ ὁποία πάντως δὲν εἶνε καὶ τόσον ἀξιόπιστος.
<>
Η Εκκλησία (ο Χριστιανισμός) μέσω της Αγίας Γραφής διδάσκει ότι η παιδεραστία είναι αμαρτία. Άν κάποιος άνθρωπος ή παπάς κάνει κάτι τέτοιο αυτό είναι προσωπική του αμαρτία και όχι διδασκαλία της Αγίας Γραφής.
Επίσης λοξοδρομείς και δεν λες κάτι για την εκπορνευση γυναικών προς την ειδωλολατρική θεά Αφροδίτη. Τις γυναίκες αυτές μάλιστα τις ονόμαζαν "Ιερόδουλες" δηλαδή "ιερές δούλες". Δες δηλαδή υποτίμηση της γυναίκας: ιερές δούλες του σεξ αφιερωμένες στη ειδωλολατρική θεα Αφροδίτη. Κι αυτό το έκαναν επειδή το δίδασκε η ειδωλολατρική δωδεκαθεϊστική θρησκεία τους.
Αν ένας παπάς ασελγήσει σε μικρό παιδί, όπως λες, αυτό θα το κάνει ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ τις εντολές της Αγίας Γραφής και θα είναι βαριά προσωπική του αμαρτία.
<>
Ο Απόστολος Πέτρος στην Καινή Διαθήκη γενικά έχει το γυναικείο φύλο σε μεγάλη υπόληψη (βλ. Α΄ Πέτρου, 3, 1-7). Πιστεύει ότι «ο κρυπτός της καρδίας άνθρωπος» που φέρουν μέσα τους είναι πολυτελής ενώπιον του Θεού και συνιστά το αληθινό κόσμημά τους. Και γράφει ότι οι άντρες οφείλουν στις γυναίκες τιμή, γιατί εκείνες είναι «συγκληρονόμοι χάριτος ζωής», δηλαδή μοιράζονται εξίσου με τους άντρες την ύψιστη προοπτική της θέωσης. Επίσης πρέπει να τους συμπεριφέρονται «κατά γνώσιν» (με φρόνηση) γιατί η γυναίκα έχει «ασθενέστερο σκεύος» (=το σώμα της είναι πιο εύθραυστο –ελπίζω να μην ξεσηκωθούν οι «φεμινιστές» που δεν τις φορτώνει με ξίφος και …πλάστη απέναντι στην αντρική αυθαιρεσία!). Οι γυναίκες, γράφει, πρέπει να «υποτάσσονται» στους άντρες τους (πάλι τα ίδια, θα πείτε), όμως «αγαθοποιούσαι και μη φοβούμεναι μηδεμίαν πτόησιν» (=κάνοντας το καλό και χωρίς να φοβούνται τίποτα, στίχ. 6)!! Κοινώς, «εγώ είμαι μαζί σας». Τι συμβαίνει λοιπόν; Συμβαίνει ότι αναθέτει στις γυναίκες το έργο της ηθικής διάπλασης των αντρών. Οι άντρες είναι ξεροκέφαλοι και πολλές φορές δεν πείθονται με τα λόγια, οπότε οι γυναίκες, γράφει, πρέπει να τους διαμορφώσουν ψυχικά με τη συνετή και τρυφερή συμπεριφορά τους.
<>
Λοιπόν, δεν χειροτονούμε ιέρειες. Τιμούμε τη γυναίκα ως Παναγία, ως μεγαλομάρτυρα, ως πνευματική μητέρα ολόκληρης της Εκκλησίας, αλλά δεν χειροτονούμε ιέρειες. Τι να γίνει; Μπορείτε, αδελφές μου, εκτός από μάνες και γιαγιάδες, να γίνετε παγκόσμιες διδασκάλισσες και να κερδίσετε τον παράδεισο, ή να μείνετε μακριά, προσκολλημένες στο γνωστό ρεφραίν «Ναι, αλλά υποτιμάτε τη γυναίκα, γιατί δεν χειροτονείτε ιέρειες», που κατ’ ουσίαν παρέχει μόνο μια κακής ποιότητας πρόφαση.
<>
Γυναίκες χειροτονούνται διακόνισσες (1ος βαθμός ιεροσύνης) και μπαίνουν κανονικά στο Ιερό των ναών (ενώ ούτε οι άντρες στην πραγματικότητα πρέπει να μπαίνουν, εκτός από τους ιερείς όλων των βαθμίδων), και πολλές διακόνισσες ήταν «επίσημες» και αγίες, όπως η αγία Φοίβη, σπουδαία συνεργάτιδα του αποστόλου Παύλου.
<>
Η Παναγία υμνείται σε κάθε εκκλησιαστική τελετή, ψάλλονται προς τιμήν της οι Χαιρετισμοί και οι Παρακλήσεις, ένας αυτοκράτορας σύνθεσε το Μεγάλο Παρακλητικό Κανόνα προς τιμήν της (ο Θεόδωρος Λάσκαρις), στέκει στα δεξιά του Θεού (βλ. τέμπλο των ναών), αλλά το ρεφραίν παραμένει: «Ναι, αλλά υποτιμάτε τη γυναίκα, γιατί δεν χειροτονείτε ιέρειες».
<>
Αφού, λοιπόν, οι νεοπαγανιστές κατηγορούν τον Χρυσόστομο ως μισογύνη, να κατηγορήσουν πρώτα τον τρομερό μισογύνη Ευριπίδη, τον Ησίοδο, τον Πλάτωνα, τους ποιητές˙ πρώτα να κοιτάξουν τι είπαν οι αρχαίοι και μετά να ασχολούνται με το Χρυσόστομο. Επιπλέον, τα πατερικά εκκλησιαστικά κείμενα στα οποία βρίσκει κανείς φαινομενικά μισογυνικές και προσβλητικές για τη γυναίκα εκφράσεις, δεν είναι εναντίον της γυναίκας αυτής καθεαυτής, αλλά οι συγγραφείς τους έχουν κατά νου την πιθανότητα η (άπιστη) γυναίκα να σπρώξει τον άνδρα σε αμαρτία. Αυτό το γεγονός αποστρέφονται οι συγγραφείς. Τη γυναίκα καθεαυτή, όμως, όπως είδαμε τη θεωρούν κατ’ εικόνα και καθ' ομοίωσιν Θεού, ίση με τον άνδρα, και σε καμιά περίπτωση δεν ζητούν να μην είχε δημιουργηθεί το γυναικείο φύλο. Άλλωστε αλλού λένε και τα κουσούρια τού ανδρικού φύλου.
Αντίθετα, δεν υπάρχει τέτοια αντίστοιχη προβληματική στους αρχαίους μισογύνηδες: ούτε στον Πλάτωνα, όταν αποκαλεί την γυναικεία κατάσταση «αποτυχία» ούτε στον Ευριπίδη, όταν ζητά από το Δία να μην είχε πλάσει τις γυναίκες ούτε στον Ησίοδο, όταν κατηγορεί για χίλια μύρια τη γυναίκα.
Ύστερα από όλα αυτά, δεν είναι να απορεί κανείς, γιατί οι γυναίκες τής αρχαιότητας υπέστησαν κάθε είδους βασανιστήρια για τρεις αιώνες από ειδωλολάτρες, προκειμένου να μην αρνηθούν την ελευθερία τού Χριστού. Προτιμούσαν το θάνατο από την επιστροφή στη δουλεία που τους είχαν επιβάλλει οι ψευτοθεοί - δαίμονες!
Άραγε τα ξέρουν αυτά οι γυναίκες που ονειρεύονται μια αρχαιοελληνική κοινωνία; Πολύ θα ήθελα να ζούσαν έτσι για λίγο, για να εκτιμήσουν τη Χριστιανική ελευθερία που απολαμβάνουν! Τότε ακόμα και ο Ισλαμικός φερετζές θα τους φαινόταν παραδεισένιος!
<>
Για την θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα ισχύουν τα παρακάτω:
Ενώ ο συμπαθής Παλλαδάς γράφει, προφανώς ως κύκνειο άσμα της άποψης του Παγανισμού για τη γυναίκα (Π.Α., XI 381):
Κάθε γυναίκα είναι χολή˙ δυο στιγμές καλές χαρίζει: τη μια στον νυφικό θάλαμο, και την άλλη στον θάνατό της.
<>
Για την θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα ισχύουν τα παρακάτω:
Μόνο ο πατέρας δικαιούται να λέγεται «γονιός»:
«ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ:
Δεν είναι η μάνα που γεννάει αυτό που λένε
παιδί της˙ θρέφει μονάχα το νέο το σπέρμα˙
ο άνδρας που σπέρνει αυτός γεννά˙ εκείνη, σαν ξένη, το φύτρο σώζει, αν ο θεός γερό τ’ αφήσει. Και θα σου φέρω απόδειξη σ’ αυτό που λέω: πατέρας γίνεται να υπάρξει δίχως μάνα, να, μάρτυρας εμπρός του Ολύμπιου Δία η κόρη, που μέσα σε κοιλιάς δε θρέφηκε σκοτάδια.»
(Αισχύλος, Ευμενίδες) (Θαυμάστε "φως" Απολλώνιο!!!)
Να μην υποτάσσεται η γυναίκα στον Παγανιστή άνδρα της; Δεν είναι άνδρας τότε:
«Είσαι γυναίκας δούλος;
(....) όσο εγώ θα ζω, γυναίκα δε θα διαφεντεύει.
(...) Άνδρας δε θα είμαι εγώ, αν αυτή ατιμώρητα κλωτσάει την ισχύ μου»
(Σοφοκλής, Αντιγόνη)
Δεν γίνεται να μη χρειάζονταν οι Παγανιστές το γένος των γυναικών;
«Σαν το κρεβάτι πάει καλά, όλα τα έχετε˙(..)
από κάπου αλλού να αποχτούνε παιδιά θα 'πρεπε οι θνητοί. Το γένος σας αν έλειπε
και τα κακά του ανθρώπου θα χανόταν»
(Ευριπίδης, Μήδεια)
Δία, γιατί έφτιαξες τις Παγανίστριες:
«Ω Δία, γιατί στου ήλιου το φως να
φέρεις τις γυναίκες τις δολερές, τα πλάσματα
των ανδρών τον όλεθρο;(...) Να χαθείτε, ποτές δε θα χορτάσω να σας μισώ, γυναίκες.... γιατί οι γυναίκες είναι πάντα κακές.(....) Κι αν κρεμαστεί των γυναικών η φάρα ολάκερη... εγώ τη γνώμη δεν αλλάζω.
( Ευριπίδης, Ιππόλυτος)
<>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου