Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Ανώνυμοι Νεομάρτυρες του Νόβγκοροντ της Ρωσίας (+20ος αιώνας).

Ανώνυμοι Νεομάρτυρες του Νόβγκοροντ της Ρωσίας (+20ος αιώνας).




Ἀναφέρει ὁ Μητρ. Ἀργολίδος Νεκτάριος: «Ἀκούσαμε τελευταῖα ἀπό τόν π. Vladimir Filimonov, ἐφημέριο καί καθηγητή τῆς Ἰατρικῆς στήν Ἁγία Πετρούπολη:

“Στήν περιοχή τοῦ Novgorod κατά τή διάρκεια τῶν διωγμῶν εἶχαν συλληφθῆ καί φυλακιστῆ ἀρκετοί ἱερεῖς, μοναχοί καί λαϊκοί. Σ᾽ ἕνα κελλί τῆς φυλακῆς βρίσκονταν ἕνας ἀρχιερέας, κάποιοι ἱερεῖς καί πιστοί Χριστιανοί. Δέν ἤξεραν πότε θά ὁδηγηθοῦν ὡς “ἐχθροί τοῦ λαοῦ” στό μαρτύριο, ἀλλά ἦταν σίγουροι γι᾽ αὐτό. Ἐπιθυμοῦσαν πολύ νά λειτουργήσουν κρυφά ἐκεῖ στό ὑγρό, σκοτεινό κελλί. Κράτησαν λίγο ἀπ᾽ τό ψωμί τό ὁποῖο τούς ἔδωσαν, κατάφεραν νά βροῦν κι

ἐλάχιστο κρασί. Δέν εἶχαν ὅμως ἀντιμήνσιο. Τότε ὁ ἀρχιερέας ἔκοψε ἕνα τετράγωνο κομμάτι ἀπό κάποιο ροῦχο, ἔκανε ἕνα σταυρό, ὑπέγραψε πάνω στό ὕφασμα κι ἔπειτα πῆρε ἕνα μαχαίρι, τό ἔμπηξε στό δέρμα του, στό στῆθος, στό σημεῖο τῆς καρδιᾶς, ἔκοψε ἕνα κομμάτι ἀπ᾽ τό δέρμα του, καί τό ἔδεσε στό ὕφασμα. Τό αἷμα ἔβαψε τό ὕφασμα. Ὁ ἀρχιερέας πῆρε τό ὕφασμα καί μπροστά στά ἔκπληκτα μάτια τῶν φυλακισμένων τούς εἶπε:

—Τώρα ἔχετε ἀντιμήνσιο. Αὔριο μπορεῖτε νά λειτουργήσετε!

Τό ἴδιο βράδυ ὁ ἀρχιερέας ὁδηγήθηκε στό μαρτύριο. Ἄφησε, ὅμως, στούς ἀδελφούς του τό ματωμένο ἀντιμήνσιο, μέ τό λείψανό του, μέ τό λείψανο ἑνός νεομάρτυρα. Σ᾽ αὐτό τό ματωμένο ἀντιμήνσιο τέλεσαν οἱ συλλειτουργοί του τό μυστήριο τῆς Θ. Εὐχαριστίας καί μετέλαβαν τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Θεανθρώπου. Μετά ἀπό λίγες μέρες, ὁδηγήθηκαν κι ἐκεῖνοι στό μαρτύριο, βαθειά συγκλονισμένοι ἀπ᾽ τόν ἡρωϊσμό τοῦ ἀρχιερέα”».

(Μητρ. Ἀργολίδος Νεκτάριος (ἐπιμ.), Στιγμές Ἁγιότητας, ἐκδ. Ἐπιστροφή, Ναύπλιο 2025).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου