Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Ανώνυμη Νεομάρτυς της Σερβίας κατά τη δεκαετία του 1970.

Ανώνυμη Νεομάρτυς της Σερβίας κατά τη δεκαετία του 1970.



Ι. Εικόνα: Σύναξη Νεομαρτύρων της Σερβίας


Ἀναφέρει ὁ Μητρ. Ἀργολίδος Νεκτάριος: 

«Ἀπ᾽ τούς Σέρβους πατέρες π. Ἀμφιλόχιο καί π. Ἀρτέμιο εἴχαμε ἀκούσει μια παρόμοια συγκινητική ἱστορία, πού συνέβη στή δεκαετία τοῦ 1970 στή Σερβία.

Ζοῦσε τότε μια νέα κοπέλα 18-20 ἐτῶν. Ἦταν πολύ πιστή καί προσπαθοῦσε νά ζῆ σύμφωνα μέ τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Δέν ἔκρυβε τήν πίστι της. Φανερά πήγαινε στήν ἐκκλησία, συμμετεῖχε στά μυστήρια κλπ.. Σεμνή καί προσεκτική, δέν ἐπέτρεπε στόν ἑαυτό της τίς νεανικές παρεκτροπές,

τήν ἄστατη ζωή, τίς καταχρήσεις κλπ.. Ἡ ὅλη πολιτεία της εἶχε ἐνοχλήσει τή μυστική ἀστυνομία. Κάποια μέρα μπῆκαν στό σπίτι της 2-3 ἀστυνομικοί, μέ ἄγριες διαθέσεις. Κατάλαβε ὅτι ἤθελαν νά τήν βιάσουν. Ἔτρεξε γρήγορα στό μπαλκόνι, ἔκανε τό σταυρό της κι ἔπεσε, ὅπως ἔκανε καί ἡ Ἁγ. Πελαγία.

Ὅπως μᾶς ἔλεγαν οἱ Πατέρες, ἡ “αὐτοκτονία” της εἶχε συγκινήσει βαθειά τό Σερβικό λαό. Στή συνείδησή του θεωρήθηκε μάρτυρας»(ΣΑ, 306).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου